<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/c4f88afd41cf.css" type="text/css" media="screen, projection">

Carlo e Camilla in Duomo: klimaty underground w nowej mediolańskiej restauracji Cracco

Podziemne bistro, w którym wystrój wnętrz Gio Tirottiego to gra ciemnych tonacji i opalizujących refleksów gresu Grande Metal Look.

Carlo e Camilla in Duomo: klimaty underground w nowej mediolańskiej restauracji Cracco

Szef kuchni powraca do wnętrz historycznej restauracji przy via Victor Hugo, firmowanej jego nazwiskiem, proponując w nich nową odsłonę cieszącego się dużą popularnością lokalu Carlo e Camilla: nieformalnego, swobodnego, przekrojowego (otwartego od pory śniadaniowej do pokolacyjnej). To undergroundowy projekt, zarówno w sensie dosłownym, gdyż lokal zajmuje dwa piętra pod ziemią, jak i w sensie przenośnym, ze względu na panujący tu mroczny urok alternatywnego salonu metropolitalnego.

„Dwie główne koncepcje przyjęte jako wytyczne projektu to Mediolan i Underground”, wyjaśnia projektant z Piacenzy, „mieszanka, którą starałem się zrównoważyć poprzez formalną czystość elementów wyposażenia i powierzchni materiałów”.

Niekonwencjonalny charakter miejsca jest dostrzegalny już w strefie baru wejściowego, który otwiera się na ulicę, ze stalową ladą z efektem cynołowiu, nad którą wisi rzeźbiarski żyrandol Venini, z sofami tapicerowanymi czarnym spranym dżinsem i z krzesłami z surowego aluminium. Stąd schody prowadzą na piętro -2, podzielone na różne pomieszczenia. Wyróżnia się tu sala zaprojektowana jak amfiteatr, gdzie goście mogą degustować w nieformalnej atmosferze koktajle i dania easy-gourmet, siedząc na dwóch stopniach trybuny, wykonanych z czarnego dębu. Na środku sceny dominuje social table – długi stół integrujący gości lokalu, stylistyczny i konceptualny „znak szczególny” lokali Carlo e Camilla, reprezentujący ideę dzielenia się doświadczeniami kulinarnymi i przestrzennymi.

Aranżacja ścian i podłóg podkreśla surrealistyczny wymiar pomieszczeń. Boazerię z materiału Fenix zdobią graficzne, kolorowe prążki i obrazy mglistych pejzaży, prace (wykonane sprayem na płótnie) znanego artysty Erona, będące „w idealnej harmonii kolorystycznej z modułową okładziną, która jest „skórą” całej architektury”. Skórą, która na podłodze wzbogaca przestrzeń o dodatkowe wrażenia zmysłowe dzięki dynamicznym, metalicznym refleksom, doskonale współgrającym z surowymi detalami wyposażenia. Jest to cienki (6 mm) gres porcelanowy extralarge z serii Grande Metal Look. Firma Marazzi dostarczyła na potrzeby projektu specjalne wielkoformatowe elementy 160x160 cm, uzyskane w wyniku przycięcia płyt o wymiarach 160x320 cm, potwierdzając swoją zdolność do udzielania „szytego na miarę” wsparcia, a tym samym sprostania wszelkim wymaganiom projektanta. W tym przypadku był to wymóg techniczny uzyskania posadzki o wysokich parametrach technicznych, łatwej w konserwacji i wykonanej bez przerywania ciągłości, a także – przede wszystkim – wyrazistej. Mineralny urok wersji kolorystycznej Iron Dark doskonale wpisuje się w koncepcję nadania przestrzeni silnego, materialnego charakteru w stylu urban chic.

Może Cię również zainteresować…

Prezentowane kolekcje