Design

Grande, starożytne kolory natury

czas trwania czytania: 5 minuty

Nowe żyłkowanie w gresie porcelanowym o efekcie marmuru - 1

Poszukujemy ciepła i komfortu, pragniemy żyć w coraz bardziej elastycznych, powiązanych ze sobą przestrzeniach dających możliwość obcowania z naturą, z jej różnorodnością i barwami. Grande Marble Look stworzono z myślą o tym właśnie trendzie, dlatego powstała nowa gama szlachetnych odmian marmuru.

Nasze przestrzenie do życia, coraz bardziej ze sobą powiązane, w których granice między wnętrzem i tym, co na zewnątrz, między miejscem pracy a powierzchnią na inne codzienne czynności są coraz bardziej rozmyte, często wydzielane są jedynie za pomocą materiałów: jednakowe w różnych pomieszczeniach, „wychodzące” również na zewnątrz, „przechodzące” płynnie z podłóg na ściany i odwrotnie.

To właśnie płyty wielkoformatowe pozwalają zapewnić najbardziej różnorodne rozwiązania, by sprostać obecnym wymaganiom projektowym.

Kolekcja gresu porcelanowego Grande, o grubości 6 milimetrów, występuje w formacie rektyfikowanym w rozmiarach 120 x 120, 120 x 240, 120 x 278 i 160 x 320 centymetrów. Kolekcja ta dostępna jest w sześciu różnych odmianach (Stone, Marble, Concrete, Resin, Metal, Solid Color), od efektu kamienia lub marmuru po tekstury cementu i żywic, od efektów metalicznych po nasycone i jednorodne odcienie pełnych kolorów.

Ponadczasowe piękno marmurów stało się inspiracją dla najnowszej generacji płyt gresowych, w których – w bardziej wyrazistej i zrównoważonej formie – odżywa charakterystyczne żyłkowanie oraz odcienie najszlachetniejszych i najrzadszych gatunków.

Wyraziste chromatyczne wibracje Onice Bianco i Sodalite Blu, Verde Aver i Sahara Noir łączą się z interpretacjami najbardziej klasycznych marmurów.

Mieniący się i przezroczysty Onice Bianco przecina nieregularne żyłkowanie o delikatnym odcieniu brązu oraz rdzawej czerwieni; jest to tzw. kamień Wenus, który – jak głosi legenda – powstał z paznokci tej bogini w efekcie żartu ze strony Kupidyna. Co do szlachetności sodalitu (Sodalite) nikt nigdy nie miał wątpliwości, a dominującym kolorem jest w tym przypadku błękit brazylijskich kamieniołomów, w których całe bloki, a następnie płyty, przecinane są przez grę linii i białego żyłkowania, na przemian z delikatnymi odcieniami tego unikatowego kamienia, która w wyniku degradacji może przechodzić w błękit o wielu różnych odcieniach. Wracamy do Włoch, a konkretnie w Alpy, które były inspiracją dla Verde Aver, z kolorami obejmującymi od typowej dla butelek zieleni, na której zawsze dominuje jasne żyłkowanie, aż po niezwykle wyrazistą biel. Tę podróż po epokach geologicznych i terytoriach, które zapewniają nam tak starożytne bogactwo materiałów, kończymy w górach Jebel Aziz w południowej Tunezji. W miejscu tym znajdują się kamieniołomy marmuru Sahara Noir, o intensywnej czerni poprzecinanej złotym żyłkowaniem i o delikatnej bieli, który od tysiącleci stanowi symbol bogactwa i szlachetności.

Ta nowa gama kolorowych marmurów, oferowana w ramach bogatej i nowej propozycji Grande Marble Look, stanowi potwierdzenie obranej drogi dekoracyjnej, w której szlachetne i rzadkie tekstury stają się „bohaterami” przeróżnych środowisk i łatwo je dopasować do wielu innych gam produktów dostępnych w katalogu. Materiał ten ma hiper dekoracyjny charakter, pozwala wydobyć doskonały styl i często zyskuje naprawdę zaskakujący wymiar.

Wśród klasycznych marmurów proponowanych w bogatej ofercie Grande Marble Look największym zainteresowaniem cieszą się takie warianty egzotyczne jak Golden White, Imperiale i Frappuccino, a także Statuario, toskańska Calacatta Vena Vecchia i Grigio Carnico, nie zapominając oczywiście o wneckim lastryko (Terrazzi Veneziani), które powraca w nieznanym dotąd, współczesnym wydaniu.

 

 

zapoznaj się z kolekcjami