Gres bohaterem przestrzeni

czas trwania czytania minuty

Kosmopolityczny apartament i kuchnia typowa dla tych tętniących codziennością to dwie skrajności nowej kampanii reklamowej marki Marazzi. Materiały, jakie zastosowano w obu tych pomieszczeniach, a także zestawienia typu mix&match obejmujące kolekcje o różnych stylach dowodzą tego, jak uniwersalnym materiałem jest gres porcelanowy.

Kampania reklamowa 2024 marki Marazzi, o którą zadbała pracownia Il Magma, bazuje na dwóch różnych obiektach: hotelowym apartamencie i typowo domowej kuchni. Choć w obu tych pomieszczeniach występują jako okładziny te same materiały, przestrzenie cechują się odmienną atmosferą i charakterem, pokazując, na ile sam materiał ceramiczny jest w stanie współgrać z wieloma stylami i wyraźnie podkreślać wystrój wnętrz w kontekstach zarówno kontraktowych, jak i tych z sektora mieszkaniowego.

W wyrafinowanym i eleganckim hotelowym apartamencie o charakterze kosmopolitalnym w dużej mierze, w kreatywny sposób, zastosowano okładzinę z płyt wielkoformatowych The Top Stone Look: od tych bardziej tradycyjnych okładzin ściennych po blaty mebli czy blat łazienkowy, na dodatkach skończywszy. Pod kątem wystroju wnętrz postawiono na niewiele powierzchni, by zyskać bardziej jednolity styl. Ciepłe odcienie Stone Look Silver Root Breccia Imperiale, choć bardziej kojarzą się z sektorem kontraktowym, wnoszą tu ciepło i przytulny charakter typowy dla środowiska domowego. Jest tak również pod względem niesamowitej jakości powierzchni, które — za sprawą Premium Technology 3D Ink, zapewniających nietypowe zestawienia pomiędzy materiałami, kolorem i teksturami 3D — zyskują silne właściwości dotykowe.

Projekt ten dowodzi wszechstronności ekspresyjnej dużego formatu: to pomieszczenie pozbawione wyraźnych granic pomiędzy poszczególnymi pokojami, jak w tradycyjnych apartamentach, open space z różnymi obszarami funkcjonalnymi — salonem, strefą nocną i łazienką — które przenikają się wzajemnie w harmonijny sposób. Tak precyzyjnie zorganizowany rozkład przestrzeni możliwy był właśnie dzięki odpowiednio dobranym materiałom: Silver Root znalazł szerokie zastosowanie na ścianach obwodowych i na podłodze, Breccia Imperiale zastosowano w obszarze łazienki i w jej szafce, która jednocześnie jest wezgłowiem łóżka, co stwarza rodzaj trójwymiarowego tła wytyczającego strefę w tym otwartym pomieszczeniu. Ciemniejszy odcień gresu porcelanowego zamyka tę najbardziej prywatną funkcję łazienki. Z myślą o takim właśnie zastosowaniu płyty The Top Breccia Imperiale powstają z zastosowaniem Premium Technology Puro Marazzi Antibacterial, dzięki której z powierzchni eliminuje się nawet 99,9% bakterii oraz innych szkodliwych mikroorganizmów.

Z kolei w prezentowanej w reklamie odsłonie kuchni przenosimy się do przestrzeni typowej dla naszej codzienności: do naprawdę realistycznego pomieszczenia, jakim jest odnowiona rezydencja, a także do jej historii i towarzyszących jej przemian, do miejsca, w którym odczuwa się przemijalność człowieka. Na podłogę wybrano serię Slow, zainspirowaną tradycyjną terakotą, o delikatnej i ciepłej estetyce, którą zapewniają efekty materiałowe wykonane w technologii 3D Ink. Również tutaj zastosowano płytki Breccia Imperiale, które znalazły się na ścianie, ale też stanowią okładziny szafek i blatu stołu. To gres porcelanowy, który — podobnie jak efekt terakoty — nawiązuje do dawnych materiałów, ale pełni różne role, między innymi za sprawą technologii Puro Marazzi Antibacterial, która sprawia, że powierzchnie stają się bezpieczne i nadają się do kontaktu z żywnością.

Stonowany kolor ArtCraft Pomice — z kolekcji z linii Crogiolo nawiązującej do starożytnej wiedzy rzemieślniczej — znalazł się na ściance przeciwbryzgowej, na okładzinie szafek wiszących, wyspy i nogi stołu. Na cztery różne sposoby wykorzystano tutaj tę samą cegiełkę z gresu, od tej najpowszechniejszej na ścianie po tę najbardziej ukrytą w stole, a wszystkie one pokazują, jak zmiana tekstury czy formatu wpływa na postrzeganie danego produktu, nawiązując do celowo niedoskonałego piękna wyrobów ręcznych.

W pomieszczeniu tym wyraźnie wyróżnia się okładzina zastosowana na kolumnie, z płytkami Crogiolo Luz w charakterystycznym małym formacie i z bardzo mocno błyszczącym szkliwem. Kolumna przywodzi na myśl te słynne elementy strukturalne i użytkowe, poprzez które często trzeba pójść na kompromis w przypadku remontów. Tutaj postanowiono podkreślić ją zielonym kolorem, który powtórzono także na nadprożu, czyniąc kolumnę najbardziej charakterystycznym elementem tego pomieszczenia.

ArtCraft, Lux, Slow i The Top Stone Look (Berici zastosowano jako blat wyspy) stanowią zestawienia typu mix&match różnych wariantów gresu porcelanowego. Są one kompatybilne pod względem relacji barwowych, ale mają inne tekstury. Jakość powierzchni, jaką uzyskano poprzez technologię 3D Ink, sprawia, że gres porcelanowy jest nie tylko miły dla oka, lecz także niezwykle przyjemny w dotyku.

Concept and Art Direction: Il Magma

Thanks to
The Suite – Atollo Oluce, Bellosta, Atelier Areti and Gallotti & Radice
Kitchen – Acerbis, Bellosta and Vibia