People

Hotel jako centrum doświadczeń

czas trwania czytania: 6 minuty

Hotel jako centrum doświadczeń
Marco Gilardi

wywiad z Marco Gilardi

Koncepcja gościnności zmienia się, zarówno jeśli chodzi o usługi, jak i o przestrzeń. Opowiada nam o tym Marco Giraldi, dyrektor operacyjny NH Hotels Group na Włochy i USA, który eksperymentuje z różnymi alternatywnymi koncepcjami hotelowymi i proponuje nowe formuły funkcjonowania restauracji. Mają one zaangażować również społeczność miejską.

Hotele otwierają się na miasto i mają ambicje stać się punktem odniesienia nie tylko dla podróżnych, ale także dla lokalnej społeczności. Coraz więcej hoteli stawia na restauracje, w których szefowie kuchni szczycą się słynnymi „gwiazdkami” lub na ofertę dla smakoszy, daleką od kuchni kontynentalnej, którą zwykle kojarzymy z takimi usługami. Zarówno jeśli chodzi o wystrój wnętrz, jak i o ofertę kulinarną poszukuje się coraz mniej standardowego wizerunku, a bardziej związanego z duchem danego miejsca. „Staramy się ponownie przywrócić związek przestrzeni z miejscem”, wyjaśnia Marco Giraldi, dyrektor operacyjny NH Hotels Group na Włochy i USA. „Na przykład NH Venezia Rio Novo łączy tradycję 'przekąsek i wina' z ideą miasta goszczącego słynny Festiwal Filmowy. Odtworzyliśmy archiwalne zdjęcia w przestrzeniach wspólnych hotelu i przygotowaliśmy specjalną ofertę gastronomiczną. Wraz z Uniwersytetem Ca' Foscari wypromowaliśmy konkurs filmów krótkometrażowych nakręconych w hotelu, a niektóre z sal konferencyjnych, jeszcze w czasach przedkowidowych, były udostępniane miastu w ramach programu filmów historycznych. To ważne, aby gościć lokalną społeczność w przestrzeniach hotelu i zintegrować te przestrzenie z tkanką miejską”.


Wraz z szefami kuchni opracowywane są nowe skoordynowane działania. „Aktywnie współpracujemy z wieloma utytułowanymi szefami kuchni, poczynając od Davida Muñoza w restauracji DiverXo w NH Collection Madrid Eurobuilding, po Natale Giuntę w restauracji Oro Bistrot w NH Collection Roma Fori Imperiali. Poszukujemy wartościowych propozycji i koncepcji restauracji opracowywanych specjalnie z myślą o hotelu w ramach kompleksowej oferty: od restauracji dla smakoszy, poprzez bar, aż po kąciki cukiernicze czy zdrowej żywności itp. Przestrzenie restauracyjne stają się silnymi elementami przyciągającymi. Tego właśnie poszukujemy w sieci hoteli miejskich nhow: restauracji pop-up gwarantujących niezwykłe doświadczenia, od studia nagraniowego w Berlinie po bunkier w Hamburgu”. To przestrzenie „łamiące schematy”, w których wystrój wnętrz i dobór materiałów oraz elementów wykończeniowych odgrywa główną rolę.


Hotel jako mikrokosmos działalności i usług to koncepcja, która we Włoszech dopiero jest wdrażana, a która za granicą jest w przestrzeni społeczno-kulturalnej bardziej powszechna. W takim ponownym odnajdywaniu roli hoteli badania mają fundamentalne znaczenie: „W NH Milano Touring eksperymentowaliśmy, po raz pierwszy w Europie, z koncepcją „Lobby Alive”: przestrzeni tętniącej życiem i otwartej na miasto, gdzie można wypić kawę, bawić się i pracować. Znajduje się w niej kominek i mnóstwo sof, na których można wspólnie spędzać czas. Nie zabrakło też ekskluzywnego cocktail baru oferującego coś niepowtarzalnego, strefy gry w bilard, które zmienia się w salę, w której organizowane są wydarzenia czy imprezy integracyjne. Recepcja, w której się meldujemy, nie jest już barierą, ale elementem w tle. Przystosowaliśmy pokoje i sale konferencyjne pod biura tymczasowe – tzw. „Smart spaces”, w ramach codziennej oferty – oraz pomieszczenia pod sale fitness. Eksperymentujemy z automatyką domową w specjalnych „Mood roomach”, gdzie atmosfera i światło dostosowywane są do nastroju danego gościa. Pracujemy nad nowymi aplikacjami wykorzystywanymi podczas meldowania i wymeldowywania się, ale także jako katalog usług hotelowych, dzięki któremu możemy zbierać informacje i dokonywać rezerwacji. Hotel nieustannie się zmienia”.