Marazzi The Top to narzędzie chętnie wykorzystywane przez projektanów. I to nie tylko dlatego, że płyty o dużych rozmiarach pozwalają na wykonywanie blatów kuchennych, ścianek przeciwbryzgowych, stołów, okładzin pionowych czy elementów umeblowania, lecz także ze względu na ich kolory i wykończenia, które śmiało można łączyć z licznymi innymi materiałami, zapewniając ciągłość i powiązania pomiędzy różnymi pomieszczeniami, zarówno mieszkalnymi, jak i tymi z sektora kontraktowego, w środku i na zewnątrz. Marazzi The Top dysponuje wariantami o niezwykle wyszukanym charakterze, bardzo wyrazistymi, które — jako bardziej zrównoważone i lżejsze niż ich odpowiedniki naturalne — pozwalają na znaczne możliwości personalizacyjne w różnych środowiskach zastosowań. Warianty te można stosować również w przypadku powierzchni mających kontakt z żywnością, z których — za sprawą włączonej do procesu produkcyjnego technologii Puro Marazzi Antibacterial — eliminuje się nawet 99,9% bakterii i innych szkodliwych mikroorganizmów.
Kolekcja Marazzi The Top poszerzyła się o dwa nowe warianty marmurowe (Patagonia i Taj Mahal), pięć o efekcie kamienia (Travertino, Breccia Imperiale, Berici, Bahia i Silver Root; te ostatnie można układać w stylu „bookmatch”) i o efekcie betonu z kolekcji Cementum, teraz dostępny również w postaci dużej płyty. Tworzenie gresu o efektach kamienia i marmurów to nawiązywanie do materiałów rzadkich, a tak wyjątkowo pięknych, pochodzących z nawet tak odległych terenów jak Brazylia. Patagonia nawiązuje do pegmatytu, materiału pochodzenia wulkanicznego, który stanowi połączenie minerałów granitu i kwarcu z niesamowitymi makrogeometriami, a Taj Mahal ma przypominać biały kwarcyt brazylijski, o neutralnym i ciepłym tle oraz z przeźroczystością przypominającą onyks. Te dwa warianty różnią się od siebie i mają nietypowy efekt estetyczny, a jednocześnie okazują się być wszechstronne w użyciu i pozwalające na odważne zestawienia, na przykład z wariantami o efekcie kamienia czy ciemnymi marmurami, lub w powiązaniu z drewnem czy efektami betonu.
Brazylijski kwarcyt odzwierciedlono również w wariancie Bahia z odcieniami intensywnej czerni. Silver Root nawiązuje z kolei do marmuru tureckiego z charakterystycznym „skalistym” żyłkowaniem, a Breccia Imperiale przywodzi na myśl inny kamień kwarcowy pochodzenia brazylijskiego, o ciepłych odcieniach na szarym tle i teksturze obficie poprzeplatanej otoczakami oraz żyłkami koloru białego. Wszystkie efekty powierzchniowe podkreśla technologia druku cyfrowego 3D Ink, która pozwala na idealną zgodność elementów graficznych i trójwymiarowych struktur powierzchniowych, które na każdej pojedynczej płycie są różne.
Nowe warianty są efektem troski Marazzi o odtwarzanie struktury materiałowej oraz barw typowych dla materiału oryginalnego. Ale też o ogólne poszanowanie surowców oraz zrównoważonego rozwoju środowiska: w procesach obróbki, realizowanych w zakładach o cyklu zamkniętym, stosuje się awangardowe maszyny potrafiące ograniczać do minimum wykorzystywanie zasobów i odzyskiwać wszystkie materiały odpadowe.