Design
Marazzi Café na Cersaie
czas trwania czytania: 5 minuty

Kawiarnia jako skarbiec opowieści, miejsce, gdzie można poczuć się bezpiecznie, nawiązać nowe relacje, podzielić się nimi.
Miejsce spotkań, które wydaje się ponadczasowe, i w którym gres staje się paradygmatem projektowym, jednocześnie strukturalnym i dekoracyjnym.
Witajcie w Caffè Marazzi. To gościnne miejsce spotkań, które wydaje się ponadczasowe ze względu na surrealistyczne połączenie uroku retro z technologiczną współczesnością i przyszłością. W ścianach pobrzmiewa tu echo wyrafinowanej tradycji gościnności – kamienia węgielnego tożsamości europejskiej – która w ciągu ostatnich dwóch stuleci przekształciła kawiarnie w niemal mityczne centra twórczości intelektualnej, miejsca spotkań artystów i literatów, od bohemy po awangardę, niezwykłe teatry życia społecznego i „art de vivre”. Ta przestrzeń stanowi współczesne nawiązanie do typowej stylistyki klasycznych kawiarni, już zakorzenionej w zbiorowej wyobraźni: tworzą ją marmurowe intarsje, lustra, mosiądze, stoliki z wyszukanymi blatami, fotele obite aksamitem. Jest ona jednak daleka od przywoływania nostalgicznej i sztucznej atmosfery dawnych czasów, dając dynamiczny i emocjonalny wyraz najnowocześniejszej przemysłowej kultury materialnej i stając się lustrem współczesnego społeczeństwa. Tego społeczeństwa, które traktuje przestrzenie życia zbiorowego, w tym kawiarnie, jako przestrzenie wielofunkcyjne, również doraźne miejsca pracy.
Architektura, która przywodzi na myśl cenną kamienną szkatułkę, jest w rzeczywistości złożoną, przypominającą origami kompozycją z płyt ceramicznych o gigantycznych rozmiarach. Gres z kolekcji Grande (Marble, Stone i Resin Look) staje się tu paradygmatem projektowym, jednocześnie konstrukcyjnym i dekoracyjnym – tworzy zygzakowato rozmieszczone kurtyny, które modulują przestrzeń, generując intensywne wibracje dotykowe i kolorystyczne. Po obu stronach, ściany ożywiają wielomateriałowe kompozycje geometryczne: kamienie, antyczne marmury i nowoczesne żywice prowadzą ze sobą dialog, przeplatają się wzajemnie, odbijają się jedne w drugich jak w lustrze, nakładają się na siebie i tworzą trójwymiarowe efekty w kalejdoskopowej tapecie ceramicznej w stylu techno-déco.
Znajdziemy tu najszlachetniejsze i rzadkie już marmury, głęboko zakorzenione we włoskim dziedzictwie architektonicznym, od Verde Aver z regionu Valle d'Aosta po toskański Calacatta Vena Vecchia i najbardziej egzotyczny Sahara Noir w kolorze intensywnej czerni z biało-złotymi smugami. Ich żyłkowania i niuanse kolorystyczne w dobie cyfrowej odtwarzalności natury zyskują nowy wymiar i nową jakość. Podobnie jak głębokie odcienie Pietra di Vals czy miedziane barwy Gris du Gent, materiałów, którym zwykła zmiana grubości wystarczy, aby przeszły metamorfozę i z okładzin ściennych stały się blatami stołów. Również lada barowa, której bryła z ceramiki o efekcie marmuru Calacatta Vena Vecchia wyraźnie zarysowuje się na tle motywu naturalistycznego (stanowiącego poetycki wyjątek od geometrycznej reguły dekoracji), potwierdza łatwość, z jaką materiał może przejść z wymiaru architektury do wymiaru wyposażenia wnętrz. i służyć jako „neutralne płótno” dla wirtuozerii druku cyfrowego.
W tej kawiarni ceramika staje się sceną i materią, doświadczeniem estetycznym i technicznym. Doświadczeniem, którym trzeba się dzielić.



















