News
Marazzi otwiera nowy salon wystawowy w Mediolanie
czas trwania czytania: 4 minuty

Projekt Antonio Citterio i Patrici Viel przekształca showroom przy Via Borgogna w gabinet osobliwości kolorów i materiałów.
Z okazji 58. edycji Salone Internazionale del Mobile Marazzi prezentuje nowe przestrzenie wystawowe przy Via Borgogna 2, powiększone i całkowicie odnowione według projektu architektów Antonio Cittero i Patrici Viel oraz premierowo, nową kolekcję wielkoformatowych płyt.
Projekt showroomu Marazzi o powierzchni blisko 400 m2 w centrum Durini design district w Mediolanie polegał na radykalnej zmianie układu przestrzennego, zaprojektowanego na nowo przez architektów z myślą o wyeksponowaniu nowych, wielkoformatowych płyt z gresu oraz niezliczonej kolekcji okładzin Marazzi.
„Produkty Marazzi mają w sobie coś z magii – opisuje Patricia Viel. Technologia i kreatywność przekształcają obojętny surowiec w powierzchnie, które przypominają antyczne dzieła, szlachetne marmury, intarsje, mozaiki i struktury trójwymiarowe. To jak alchemia. Showroom staje się biblioteką kolekcjonera, gabinetem osobliwości kolorów i materiałów, targowiskiem dywanów, labiryntem pokoi ułożonych w ciągłą sekwencję wizualną – ale różnych i zaskakujących”.
Kolekcje Marazzi są eksponowane w kolejnych pokojach tematycznych, które podkreślają ich wyjątkowy charakter: od wielkoformatowych płyt zawieszonych jak bogate perskie dywany po muzealne półki, które prezentują w mniejszych formatach nieskończoną kolekcję wykończeń, struktur, powierzchni i kolorów – każdy z obiektów niczym przedmiot o niezwykłej wartości, wyjątkowy i niepowtarzalny.
„Całkowicie nowy i bezprecedensowy sposób prezentacji w świecie ceramiki – komentuje Mauro Vandini, CEO Marazzi. Mamy nadzieję, że pomoże nam lepiej zrozumieć nieustanną ewolucję naszych badań i materiałów ceramicznych.”
„Mediolan jest bez wątpienia jedną ze światowych stolic wzornictwa i architektury, – dodaje Vandini – a naszym pragnieniem jest, by pod szyldem Marazzi z via Borgogna, profesjonaliści i klienci odnajdywali nieustannie gościnną przestrzeń, spektakularną i zaskakującą, gdzie można odkryć najnowocześniejsze zastosowania poszukiwań stylistycznych i technologii w produkcie ceramicznym”.
Przy wejściu do showroomu, prapremiera kolekcji Grand Wood Tarsia, projektu duetu Antonio Citterio Patricia Viel, która ukazuje wyjątkowy potencjał dekoracyjny drewna i jego struktury oraz przywołuje, w nieprawdopodobnie dużej skali płyt z gresu, dawną sztukę intarsji, wprowadzając niezwykle realistyczny efekt „trompe l’oeil”.
Obok kolekcji Tarsia, nowa kolekcja płyt Marazzi Grande Marble Look Terrazzo, inspirowana z kolei klasycznym weneckim lastriko oraz hołd dla Triennale, płytki o czterech zaokrąglonych bokach zaprojektowanej przez Gio Pontiego i Alberta Rosselliego dla Marazzi w 1960 r., wykonanej z gresu technicznego SistemS.
Projekt showroomu został zrealizowany we współpracy ze światowymi pracowniami designu: Altai, B&B Italia, Ivano Redaelli, Maxalto, Technogym, Viabizzuno.

















































































































































