Design

Nowy rodzaj gościnności

czas trwania czytania: 7 minuty

Gres porcelanowy: rozwiązania dla branży Ho.Re.Ca. - 1

Powierzchnie i bryły zdefiniowane na nowo pod względem przekazu oraz funkcji, wyrażające nowe koncepcje środowiska i przewidujące bardziej „szyte na miarę” rozwiązania, nieustannie zmieniające się, w których wspólne spędzanie czasu, relaksowanie się i spożywanie posiłków współgrają synergicznie ze sobą w branży Ho.Re.Ca.

Rozwój branży hotelarskiej i zmiany jej paradygmatów to jeden z najbardziej dyskutowanych tematów we Włoszech i na świecie, zwłaszcza sektor Ho.Re.Ca (skrót od Hotel, Restaurant, Catering/Café), który obejmuje branżę hotelarską oraz te wszystkie działania, które wiążą się z żywnością, napojami i gościnnością. W ciągu ostatnich dziesięcioleci również ten sektor rozwijał się bardzo szybko, głównie pod względem oferty hotelowej, która jest coraz bardziej ekskluzywna i kompleksowa, a jednocześnie uwzględnia segment rekreacyjny i nie jest już traktowana jako jedynie sam pobyt, ale jako prawdziwie wciągające doświadczenia.


Hotele luksusowe lub superluksusowe, wille dedykowane tym, którzy chcą cieszyć się gwarancją prywatności, usługa osobistego kamerdynera przez 24 godziny na dobę, pokoje o uniwersalnym charakterze wykonane z wyszukanych materiałów, coraz bardziej technologicznych i przyjaznych środowisku, wybieranych ad hoc z myślą o różnym środowisku, umeblowanie i niestandardowe elementy dodatkowe z oryginalnym wykończeniem oraz designerskimi detalami. Zmiany zaszły zwłaszcza w doborze materiałów i powierzchni w częściach wspólnych, w łazienkach i w pokojach, zarówno w przypadku podłóg, jak i okładzin, blatów lub elementów wykończeniowych, które dawniej zdobiono drogocennymi wykładzinami, obiciami, wezgłowiami z tapicerki o różnorodnych wzorach, stosowanymi głównie w celu zapewnienia lepszej izolacji akustycznej. Teraz we Włoszech i na świecie częściowo są one zastępowane materiałami ceramicznymi, bardziej praktycznymi, higienicznymi i trwałymi, wykonywanymi z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii i systemów układania oraz elementów mocujących, które gwarantują skuteczną i nieoczekiwaną izolację akustyczną. Odtwarzają one efekty i wrażenia szlachetnych oraz wyselekcjonowanych marmurów, kamieni naturalnych, drewna, żywic i betonów o różnych rodzajach wykończenia i wariantach barwowych.


Przestronne strefy SPA z przestrzeniami przeznaczonymi na troskę o dobre samopoczucie, z barami lub bistro, w których oferowana jest zdrowa żywność, ze ścieżkami i basenami, również termalnymi, z dobieranymi pod konkretnego klienta zabiegami odnowy biologicznej, stanowiące prawdziwe świątynie dobrego samopoczucia, uzupełniają ofertę hoteli z 5 lub nawet z większą liczbą gwiazdek. Są też oczywiście hotele butikowe, hotele rozproszone, prywatne wille wyposażone we wszelkie usługi, jakimi dysponują hotele luksusowe, z restauracjami kierowanymi przez najlepszych szefów kuchni, z coraz bardziej spersonalizowanymi usługami zapewniającymi niezapomniane wrażenia nawet dla najbardziej wymagających klientów. Rynek luksusowy stale się rozwija.


Takiego rozwoju jak w ostatnich latach nie odnotowywano nigdy wcześniej, a koncepcja luksusu została przekształcona w pragnienia, percepcję i wybory dokonywane przez użytkowników. Szczególną uwagę poświęca się hotelowym lobby, holom, restauracjom i przestrzeniom, z których bezpośrednio wychodzi się na zewnątrz, które są bardziej dynamiczne, płynne w relacji i ciągłości z zewnętrzem. Tendencja bowiem zmierza ku bardziej przestronnym obszarom zewnętrznym, to one są teraz najbardziej cenione, dysponując przestronnymi i wygodnymi obszarami wspólnymi czy zielenią projektowaną przez znanych projektantów krajobrazu. Użytkownicy doceniają zwłaszcza ogrody zimowe i ekskluzywne dachy, z których roztaczają się zapierające dech w piersiach widoki na wspaniałe panoramy.


Wśród sektorów napędzających branżę Ho.Re.Ca znajduje się również gastronomia, będąca w centrum uwagi i komunikacji mediów oraz sieci społecznościowych, starająca się przyciągnąć i zaangażować coraz szerszą i coraz bardziej zróżnicowaną klientelę, między innymi dzięki nowej międzynarodowej formie przekazu, obejmującej smaki, surowce i wyselekcjonowane produkty. Są to smaki, napoje i przepisy znane dzięki nazwiskom znakomitych szefów kuchni, ambasadorów i docenianych przedstawicieli show-biznesu. Od dużych i luksusowych restauracji na terenie prestiżowych hoteli, po propozycje bardziej inteligentne, koncepcje sieci spożywczych, sklepy z winami i bary: wszystko objęły obecnie nowe impulsy twórcze i nowe trendy stylistyczne oraz kulturowe, które znajdują odzwierciedlenie zarówno w ofercie gastronomicznej, jak i w inspiracjach projektowych, dotyczących barw i materiałów, tworzonych z myślą o tych środowiskach bez wpływu na podstawowe aspekty troski o środowisko, które bez wahania powinny być realizowane poprzez łańcuchy dostaw, systemy i procedury pozwalające na oszczędzanie, recykling i ponowne wykorzystanie zasobów oraz surowców.