Project Portfolio

Orientalna estetyka z zachodnimi smakami

czas trwania czytania: 4 minuty

Orientalna estetyka z zachodnimi smakami

Pracownia Ryohei Kanda/Roito opracowała projekt nowego flagowego sklepu Morozoff, legendarnego producenta słodyczy powstałego w Kobe niemal sto lat temu.

Jeśli, przechadzając się uliczkami Makau lub Singapuru, poprosicie przechodnia o wskazówki dojścia do jednego z wielu flagowych sklepów marki Morozoff rozsianych po całym mieście, poza odpowiedzią najprawdopodobniej spotkacie się również z uśmiechem, ponieważ nazwa ta kojarzy się z przysmakami cukierniczymi i luksusową atmosferą. Morozoff jest to bowiem nazwa jednej z najsłynniejszych cukierni w całej Azji Południowo-Wschodniej– założonej w 1931 roku przez rosyjskiego emigranta Fedora Dimitrievicha Morozoffa, a obecnie liczącej sobie tysiące punktów sprzedaży, 1000 w samej tylko Japonii – która potrafiła połączyć bogactwo zachodnich smaków z rygorystyczną estetyką japońską.


Realizując projekt nowego flagowego sklepu w miejscowości Kobe, pracownia Ryohei Kanda/Roito musiała stawić czoła tradycji: „Chcieliśmy stworzyć projekt nawiązujący do przeszłości, ale który pozwalałby klientom poczuć jeszcze bardziej interesującą przyszłość. Dlatego na fasadzie lokalu zastosowaliśmy element graficzny przedstawiający opakowanie Arcadii, najbardziej znanego produktu marki Morozoff, który swą nazwą nawiązuje do greckiej koncepcji Utopii, czyli idealnego miejsca i życia”.


W lokalu głęboka więź z naturą, kluczowym elementem kultury japońskiej, jest reprezentowana przez zastosowaną na suficie instalację wielobarwnych liści, które stale delikatnie się poruszają, przeplatając się z przeźroczystymi kulistymi zawieszkami. Umieszczono je na wejściu i nad ladami sprzedażowymi, gdzie odwiedzający zachęcani są do zapoznania się z niezwykle bogatą ofertą słodyczy. W części tylnej, na ścianie, wśród starannie dobranych materiałów przewidziano pasiaste panele w różnych kolorach oraz okładzinę z mozaiki w delikatnym kolorze kości słoniowej, wykonaną z niestandardowego gresu technicznego Marazzi, który ma imitować kamień. Zastosowano go również na podłodze w kilku ciekawych formatach (30 x 30, 30 x 60, 60 x 60), co tylko świadczy o wszechstronnym charakterze tej kolekcji. Strefa kawowa, nie przypadkiem umiejscowiona w głębszej części lokalu, to salon o intymnej atmosferze, w którym można się zrelaksować z dala od miejskiego zgiełku, elegancko wykończony, z nastrojowym oświetleniem, wykończonymi drewnem ścianami i uporządkowaną geometrią Mystone Silverstone Nero– wszystko idealnie podkreśla panujący tam luksusowy spokój. Ten gres Marazzi, dysponujący technologią High Performance, odtwarza kamień Pietra Serena (włoski piaskowiec), „doskonale zapewnia przestronny charakter, który zamierzałem uzyskać”, podkreśla Ryohei Kanda. Sprawia on, że coraz bardziej ewidentna jest niedostrzegalna różnica między kamieniem naturalnym i gresem.


Ph. Daisuke Shima

zapoznaj się z kolekcjami