Powrót do ceramiki o rzemieślniczej estetyce i głębokim cieniowaniu. Jest ona efektem wiedzy zdobywanej od starożytności, przekazywanej w ramach procesów przemysłowych, nie zaniedbując jednak pochodzenia czy tradycji danego materiału. Mowa oczywiście o Crogiolo marki Marazzi, kolekcji płytek z ceramiki i gresu porcelanowego w małym formacie i o wielu różnych charakterach, która nawiązuje do niedoskonale idealnego piękna prac rzemieślniczych. Oferta tej kolekcji jest coraz bogatsza i coraz bardziej zróżnicowana. Obejmuje już bowiem aż dziewięć linii: niezwykle błyszczącą Lume; półmatową i trójwymiarową Memoria; zawierającą biel, błękit oraz kwieciste dekory Rice; cechującą się kwadratowym formatem Zellige; Scenario ze śródziemnomorskimi majolikami; oraz geometryczne lub kwieciste płytki cementowe D_Segni. Te ostatnie stworzono zwłaszcza z myślą o układaniu na ziemi, a obejmują one warianty Blend, z aż 16 motywami dekoracyjnymi, Scaglie, zainspirowany weneckim lastryko i Colore — wariant składający się z czterech różnych wzorów i dekoracji tworzących 15 ciekawych „dywanów”.
Najnowszą propozycją w tej kolekcji jest Confetto. Jej cechą szczególną jest półmatowa powierzchnia, jakby „lukrowana”, w dotyku przypominająca jedwab. Wykonano ją w bogatej palecie 12 kolorów, ciepłych i zimnych, w dwóch modułowych formatach: 5 x 15 cm i 10 x 10 cm. Do wyboru jest też oryginalna struktura trójwymiarowa — Savoiardo — dostępna w formacie 5 x 15 cm, we wszystkich 12 kolorach. Tekstura ta jest zainspirowana kultową kolekcją Canne d’Organo, zaprojektowaną przez Nina Caruso dla Marazzi na początku lat 70. Savoiardo charakteryzuje się lekko zaokrągloną środkową częścią, która — wraz ze zmianą padającego na powierzchnię światła — ma tworzyć efekt cienia. Stworzono efekt trójwymiarowy podkreślający charakterystyczną nieregularność powierzchni oraz nawiązania do wyrobów ręcznych. Naprzemienne stosowanie elementów pełnych i pustych w Confetto oraz nakładanie się na siebie wielu różnych formatów pozwala na tworzenie wyrazistych i różnorodnych ścian, zaś wykończenie półmatowe, które w delikatny sposób pochłania padające światło, nadaje powierzchni wrażenie ciepła i aksamitnego wyglądu. Confetto idealnie sprawdzi się w każdym pomieszczeniu domu, od łazienki po sypialnię, ale też w pomieszczeniach sektora kontraktowego: jako rozległe okładziny lub powierzchnie częściowe, podkreślając różne elementy architektury.
Lume, o ponadczasowej estetyce, to już niemal „klasyk” w kolekcji Crogiolo, wariant odnajdujący coraz więcej zastosowań we wnętrzach — jako okładzina ścian z meblami, na podłodze — układany naprzemiennie, by tworzyć nietypowe „dywany” lub powierzchnie opalizujące, albo jako tło w kuchniach, na ściankach działowych czy w łazienkach. Lume można stosować zarówno w obiektach HoReCa, jak i w mieszkaniach, uzyskując efekty błyszczącego i głębokiego cieniowania oraz nieregularne powierzchnie przypominające wyroby ręczne. Do wyboru jest dostępny w aż 12 kolorach format 6 x 24 cm.
Natomiast w linii Rice połysk połączono z rzemieślniczym charakterem o efektach 3D z różnorodnymi dekorami. Prostokątny format 7,5 x 20 cm i 5 x 15 cm można zestawić z formatem kwadratowym 15 x 15 cm, zachowując zgodność wymiarów, pomimo naprzemiennie stosowanych elementów. Rice występuje również w wersji karbowanej — Pleat — i z licznymi wzorami zainspirowanymi naturą, dzięki którym akcenty materiałowe na ścianie mogą przybierać formę nie tylko naprzemiennych dekorów, lecz także różnego sposobu ułożenia.
Ogólnie rzecz biorąc, liczne linie Crogiolo sugerują powrót do zmysłów i śladów człowieka. Nawiązują do tradycji przemysłowych i znaków należących do pamięci zbiorowej. Dzięki nim powierzchnie „żyją” i uwalniana jest w nich ponadczasowa kreatywność, wykraczająca poza wszelkie style.