Ciepłe i przytulne pomieszczenia przedstawione w nowych materiałach reklamowych Marazzi. Kuchnia w nowoczesnym gospodarstwie, korespondująca z kolorami terytorium, na którym się mieści i z tradycyjnymi materiałami. I salon, w którym architekturę modernistycznych pawilonów przeniesiono do współczesnego życia.
W nowej międzynarodowej kampanii reklamowej Marazzi prezentowane są ciepłe i przytulne pomieszczenia, w których użyto materiałów o bardzo wysokich parametrach, jakie zapewniają im stosowane podczas ich produkcji technologie Premium, i o mniejszym wpływie na środowisko, co obecnie stanowi w doborze materiałów do mieszkania czynnik niezbędny.
Marka Marazzi, od zawsze troszcząca się o formy współczesnej komunikacji (warto wspomnieć w tym miejscu o „Reklamie, która wyznacza epoki”), proponuje w ramach kampanii na rok 2022 dwa rozwiązania: pierwszym z nich jest kuchnia współczesnego gospodarstwa, w otoczeniu śródziemnomorskiego krajobrazu; drugie to salon, będący niemal „salono-biurem”, w którym nawiązuje się do architektury modernistycznych pawilonów. Są to realistyczne pomieszczenia, w których od razu wyczuwa się obecność człowieka. Choć mają różny charakter, te dwa obiekty reklamowe stanowią ciepłe i zamieszkałe przestrzenie, w których w ściśle określony sposób podkreśla się uniwersalność zastosowań produktów tej firmy.
W przypadku kuchni koncepcja tradycyjnego gospodarstwa wpisuje się w założenia architektury typowej dla mediolańskiego racjonalizmu. A konkretnie w koncepcje wnętrz Giuseppe Pagano z lat czterdziestych, w których na ścianach stosowano połączenie szkła i betonu, tutaj podkreślane przez wyrazisty charakter płytek ściennych Crogiolo Lume, w nowych kolorach Off White i Beige. Aby pokazać wszechstronność zastosowań tej kolekcji, Lume zastosowano również na nogach stołu, także w kolorze Beige. Wnętrze gospodarstwa nie zostało wykonane w stylu rustykalnym, raczej nadano mu nowoczesny i ciepły charakter, choć związany z danym terytorium i jego tradycjami, co ma podkreślać hipertechniczny gres o efekcie kamienia z kolekcji Uniche z wykończeniem Ostuni, położony na podłodze również na zewnątrz, z myślą o zachowaniu ciągłości wnętrz ze strefą zewnętrzną. To innowacyjna pod względem parametrów kolekcja zainspirowana dotykowymi właściwościami kamieni wapiennych z licznymi zmianami połysku i odcieni. Barwy ziemi i nawiązania do natury są podkreślane nie tylko przez okładziny na podłodze i na ścianach, lecz także przez stół, wykonany z płyty z gresu o dużej grubości (12 mm), The Top Marble Look Verde Borgogna, którego kolor nawiązuje do okładziny wewnętrznej modułu kuchennego, z Resin Look Verderame.
Obszerne zastosowanie gresu porcelanowego na różnych powierzchniach przestrzeni pokazuje nie tylko możliwości wykorzystania tego materiału, ale przede wszystkim jego potencjał estetyczny i projektowy: to właśnie ów mix & match różnych efektów materiałowych, kolorów i tekstur kamieni, marmurów, żywic oraz ceramik zapewnia niespodziewane możliwości aranżacji wnętrz.
Pokój dzienny cechuje się wyglądem bardziej architektonicznym, choć nie minimalistycznym, ponieważ jest bogaty w takie detale jak drewniana biblioteczka czy meble pełne książek oraz przedmiotów osobistych. Pomieszczenie to wykonano zgodnie z koncepcją projektanta, a raczej miłośnika designu, w przestrzeni bogatej w rozwiązania architektoniczne. Nawiązano tu do słynnych pawilonów międzynarodowego modernizmu, powiązanych z zewnętrzem poprzez wielkie otwory i charakteryzujących się okładzinami z marmuru, które otaczają powierzchnie i artykułują przestrzeń. Aby wyodrębnić poszczególne bryły architektoniczne, zastosowano okładziny ścienne z płyt z gresu porcelanowego w bardzo dużym formacie, Grande Marble Look Bianco Arni Bookmatch, czyli z efektem „otwartej plamy”, i Grande Marble Look Verde Cipollino, który wyszczególnia elementy wystające, jak podest czy konsola pod oknem. Na podłodze położono kolekcję Grande Marble Look Quarzo Bluegrey, tworząc grę świateł i skuteczny mix & match różnych efektów marmuru. Wreszcie, w celu podkreślenia wykorzystania dużych płyt na elementach umeblowania, blat stołu na środku pokoju wykonano z płyty z gresu o grubości 12 mm z kolekcji The Top Marble Look Elegant Black.
Concept & Art Direction: Il Magma
Podziękowania dla:
Vitra – krzesła Standard, projekt: Jean Prouvé
Flos – lampa Toio, projekt: Achille Castiglioni
Acerbis Design – komody Moodboard Console, projekt: Massimo Mariani
Exteta – stoliki Bellagio Round Coffee Table, projekt: Ludovica + Roberto Palomba