Project Portfolio
Cracco in Galleria, między historycznymi dekoracjami a współczesnym designem
czas trwania czytania: 4 minuty

Pięć pięter w „mediolańskim salonie”, poddanych umiejętnej renowacji przez Studio Peregalli, aby stworzyć nową restaurację Carla Cracco
Cracco in Galleria to ambitny projekt wyróżnionego gwiazdką Michelina szefa kuchni Carla Cracco, mający na celu przywrócenie Galerii Wiktora Emanuela II jej roli „mediolańskiego salonu”.
Lokal zajmuje pięć pięter, łącząc w jednej strukturze kawiarnię z bistro, restaurację, winiarnię i prywatny salonik na specjalne okazje.
Wejście z parteru prowadzi do bistro, gdzie stiukowe ściany z ręcznie malowanym adamaszkowym motywem przywodzą na myśl rysunki Fortuny’ego; wnętrze wzbogaca również mozaikowa posadzka i duża lada barowa z końca XIX wieku.
Na pierwszym piętrze wita nas przestrzeń ozdobiona boazerią w szaro-błękitnych odcieniach i tapetą w duże motywy kwiatowe, skąd przechodzimy do restauracji, dwóch sal z widokiem na Galerię, w których na pierwszy plan wysuwają się cenne ceramiki Lucia Fontany na ścianach oraz elegancka sceneria, hołd dla mediolańskiego architekta Gio Pontiego oddany w designie porcelany i kryształów.
Sala Mengoni, mieszcząca się na ostatnim piętrze, w pobliżu kopuły Galerii, jest zarezerwowana na specjalne okazje. Wreszcie w podpiwniczeniu budynku znajduje się winiarnia, niczym sekretna skrzynia skarbów ze ścianami w kolorze czerwieni lakowej i regałami z drewna jodłowego, której oferta obejmuje ponad 2000 etykiet i ponad dziesięć tysięcy butelek wina.
Sztukaterie, lizeny i płaskorzeźby, elementy cennej architektury drugiej połowy XIX wieku, łączą się z bardziej współczesnymi detalami dzięki wyszukanej renowacji firmowanej przez architektów Laurę Sartori Rimini i Roberta Peregalliego.
Wyrazem wyrafinowanego stylu mediolańskiego jest również wybór płytki o czterech zaokrąglonych bokach (4 volte curva) Triennale, zaprojektowanej przez Gio Pontiego i Alberta Rosselliego dla Marazzi w 1960 r., która została wykorzystana w formie trójbarwnych puzzli – w kolorze kości słoniowej, ochry, czerni – jako okładzina we wszystkich kuchniach, znajdujących się na każdym z pięciu pięter lokalu.
W eleganckich łazienkach gres o efekcie marmuru Allmarble Marazzi, z błyszczącymi wykończeniami Saint Laurent i Statuario, harmonijnie współgra z naturalnym marmurem, natomiast gres o efekcie kamienia Mystone Lavagna został wykorzystany do wykonania posadzek we wszystkich pomieszczeniach technicznych, również w kuchniach.
Projektanci: Roberto Peregalli, Laura Sartori Rimini – Studio Peregalli, Mediolan





































