<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/c4f88afd41cf.css" type="text/css" media="screen, projection">

W restauracji z robotem

Na długo przed początkiem trwającego światowego kryzysu Alibaba Group, chiński gigant handlu elektronicznego, pracował nad nowymi rozwiązaniami dla sklepów wielkopowierzchniowych, pod swoją marką HeMa, w których nawet restauracje wewnętrzne były projektowane w innowacyjnych, technologicznych formatach.

W restauracji z robotem

Koncepcja ta ma również włoski akcent, gdyż Area-17 Architecture & Interiors, międzynarodowe studio projektowe z siedzibą we Florencji, opracowało jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań restauracyjnych dla chińskiej grupy: Hema Robot Restaurant, na drugim piętrze firmowej przestrzeni z widokiem na centralny plac NECC, nowego Narodowego Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Szanghaju.

Główną cechą charakterystyczną tej restauracji jest zautomatyzowany proces transportu dań z kuchni na stoły. Duża liczba specjalnie zaprojektowanych robotów porusza się po torach, biegnących od przestrzeni roboczych do stołów w sali restauracyjnej, i dostarcza gotowe do spożycia posiłki zgodnie ze złożonymi zamówieniami.

Kluczowym elementem projektu jest różnorodność dostępnych sposobów dostarczania posiłków, określanych na podstawie zamówienia złożonego za pośrednictwem autorskiej aplikacji: od konsumpcji przy stoliku restauracyjnym po odbiór dania, od jego przechowania w skrytce po dostawę na teren centrum targowego. Robot Restaurant jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przez model New Retail firmy Alibaba, zgodnie z którym połączenie online, offline, logistyki i danych w ramach jednego łańcucha wartości stwarza większe możliwości biznesowe.

Design wnętrz podkreśla futurystyczny charakter koncepcji restauracji, dzięki zaawansowanym technologicznie materiałom i wykończeniom, szczególnie w strefie obsługiwanej przez roboty. Ściany pokrywa tu ciągły pas blachy falistej, która odbija niebieską poświatę jasnego wnętrza z sufitem z metalowymi rurami.

Duże okna otwierają się na kuchnię i strefę logistyki, koncentrując uwagę na efektywności, bezpieczeństwie żywności i przejrzystości działań, czyli na kwestiach, które są głównymi tematami polityki marki chińskiej sieci sklepów wielkopowierzchniowych. Starannie zaprojektowany układ przestrzeni gwarantuje płynny przebieg poszczególnych czynności i sprawne zarządzanie przepływem, bez ingerencji w drogę robotów, a jednocześnie bez rezygnowania z ważnych punktów, mających kluczowe znaczenie dla całości projektu.

Dopełnieniem projektu jest hala gastronomiczna połączona z robotyczną restauracją, w której znalazły miejsce inne marki restauracyjne, uzupełniające ofertę. Tutaj atmosfera i otoczenie są elastyczne, mają bardziej nieformalny charakter, oferując różne poziomy prywatności. Cała przestrzeń handlowa jest połączona z FreshHippo – sklepem typu convenience HeMa, zlokalizowanym na niższym piętrze, który również stanowi część innowacyjnego projektu dla NECC i którego układ został zaprojektowany specjalnie dla przestrzeni przejściowych, w taki sposób, aby zmaksymalizować efektywność zakupów.

 

Photo Crediti: Maurizio Picci

Może Cię również zainteresować…