<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/735469a3ddc7.css" type="text/css" media="screen, projection">

Marazzi, 85 years of Human Design

Czwartek 09 Kwiecień 2020

Marazzi, 85 years of Human Design

Były sobie pewnego razu dwa długie rzędy topoli, na których, jak mówią, zbudowano nową fabrykę.

W latach 30. wszyscy nazywali ją „fabryką z tektury”. A jednak dysponowała ona najlepszymi dostępnymi wówczas technologiami i była w stanie produkować dachówki, cegły oraz pierwsze ręcznie zdobione płytki według oryginalnych projektów stworzonych przez artystę Veneria Martiniego dla Marazzi.

Po wojnie nastąpiła pierwsza duża rozbudowa fabryki, zainstalowano nowe piece, Gio Ponti i Alberto Rosselli projektowali nowe produkty – w tych latach odbudowy i ożywienia gospodarczego pojawiły się ambicje, aby tworzyć piękne płytki dla wszystkich.

Kolejne etapy rozwoju to współpraca z „wielkimi krawcami”, jak ich wtedy nazywano, rewolucyjny patent na technologię pojedynczego wypalania (monocottura), która na zawsze zmieniła czas i sposób produkcji ceramiki i która nadal jest najbardziej rozpowszechnionym procesem produkcyjnym na świecie, inwestycje zagraniczne, słynni fotografowie i laboratorium doświadczalne „Il Crogiolo”, pierwszy produkt techniczny, który „wprowadził” ceramikę na place, lotniska i elewacje budynków, wreszcie płyty wielkoformatowe i najnowszy patent Stepwise™: technologia, dzięki której gresy antypoślizgowe są miękkie w dotyku.

Kampania reklamowa z okazji 85-lecia firmy Marazzi stawia w centrum uwagi świat łazienki – przestrzeni, która już z samej definicji, historycznie poświęcona jest ceramice. Występuje ona w dwóch różnych odsłonach, dla sektora domowego i kontraktowego, obu zaprojektowanych przez Alessandro Pasinelli Studio przy wykorzystaniu różnych kolekcji Marazzi, reprezentujących najnowszą generację produktów ceramicznych: małe formaty, które dzięki unikatowym technologiom przemysłowym wyglądają na wykonane ręcznie, cienkowarstwowe okładziny 3D, płyty gresowe o wymiarach extra-large, w zrównoważony sposób, cyfrowo odtwarzające naturalne powierzchnie.

„Skoncentrowaliśmy się na otwartej przestrzenności, pozostającej w ciągłym percepcyjnym dialogu między walorami intymności mieszkania a zaletami kontekstu,” – mówi Pasinelli – „projektując idealne przestrzenie, bardzo płynne, przytulne, a przede wszystkim materialne i głęboko związane z krajobrazem, zarówno w przypadku willi, gdzie łazienka jest intymną przestrzenią wychodzącą na ogród, jak i w przypadku spa, charakteryzującego się oszczędną i czystą architekturą, w której monolityczna bryła z gresu Verde Aver tworzy doskonałą ciągłość z naturalnym środowiskiem otaczającego ją lasu”.

 

Home Bathroom

W tej intymnej przestrzeni ciepło posadzki Vero Rovere, z ceramicznych desek o wymiarach 22,5x180 cm, łączy się z urokiem kamiennej okładziny: Magnifica Limestone Taupe, charakteryzującej się strukturalną, trójwymiarową powierzchnią z prążkowanym motywemMikado o efekcie bambusa. Ułożone na ścianie cegiełki Crogiolo Lume, głęboko szkliwione i bardzo błyszczące, w niespotykanym formacie 6x24 cm, wyglądają jak wykonane ręcznie. Również umywalki są w całości gresowe: podstawa i miska z gresu Grande Stone Look Granito Black; blat z Grande Marble Look Calacatta Vena Vecchia.

W dużej przeszklonej wnęce zaprojektowano kabinę prysznicową, również w całości wyłożoną gresem Crogiolo Lume, w wersji Musk. Kompozycja i różnorodne powierzchnie płytek bazują na wielu odcieniach zieleni, w naturalny sposób załamujących barwy drzew, na które otwiera się przestrzeń, pozostająca z nimi w bezpośredniej, wzajemnej relacji.

Elementy wyposażenia łączą w sobie współczesność i technologię w klimacie vintage: mosiężne lustro Darkly zaprojektowane przez Nicka Rossa dla Menu, bateria prysznicowa z serii Aboutwater firmy Fantini, którą stworzył koreański designer Paik Sun Kim, lampa dekoracyjna Biba Aplique autorstwa Lorenzy Bozzoli dla Tato oraz ławka Bertoia, stworzona, podobnie jak inne elementy umeblowania, w latach pięćdziesiątych przez projektanta Bertoię dla firmy Knoll.

 

Spa Bathroom

Oszczędna architektura zbudowana wokół monolitycznej bryły w całości pokrytej nowymi płytami z gresu porcelanowego o efekcie marmuru Grande Marble Look Verde Aver Lux, która pozostaje w ciągłości z naturalnym środowiskiem lasu, widocznego przez duże przeszklenia. Zielone i błyszczące są również cegiełki Lume Crogiolo o charakterystycznej „niedoskonałej” powierzchni, których niezliczone odcienie wyznaczają strefę prysznicową: „intymna” struktura nadaje komfort tej małej „przestrzeni w przestrzeni”.

Połączenie światła naturalnego i sztucznego, wodne powierzchnie spa i cisza miejsc otaczających tę przestrzeń wellness doskonale harmonizują z posadzkami Grande_Stone Look_Pietra di Vals w nowym, dużym formacie 160x320 cm, oraz z okładzinami ściennymi, szorstkimi i dynamicznymi, z kolekcji Mystone_Pietra di Vals_Mosaico Greige, tutaj wykorzystanej w formacie 30x60 cm.

W Spa pojawia się również dziewczyna, widziana od tyłu, która wprowadza nas w wymiar naprawdę zrównoważonego i holistycznego designu.

Wewnętrzny „pejzaż” tej komfortowej przestrzeni wellness podkreśla kilka dodatkowych, niezwykłych elementów wyposażenia: lampa ścienna Circuit Wall z nowojorskiej pracowni Apparatus, znanej z doskonałych współczesnych interpretacji klasycznych elementów, oraz stoliki kawowe Jardim z kolekcji, którą brazylijski projektant Jader Almeida stworzył dla firmy Sollos. Ustawiona przy zewnętrznym basenie seria szezlongów, słynnych Lounge Chair 43 zaprojektowanych przez Alvara Aalto w latach 40. dla jego firmy Artek, stanowi dopełnienie klimatu tego miejsca, wyróżniającego się niezakłóconą harmonią z żywiołami i rytmami natury.

Kolekcje