<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/a9f821c8cc3d.css" type="text/css" media="screen, projection">

Showroom Marazzi w Sassuolo: wątek przewodni między wzornictwem, dekoracją i architekturą

Showroom Marazzi w Sassuolo: wątek przewodni między wzornictwem, dekoracją i architekturą

Jedna duża powierzchnia ekspozycyjna, w której głównym bohaterem jest architektura, a jednocześnie wzornictwo spotyka się tu z dekoracją i projektuje przestrzeń.


Showroom Marazzi w Sassuolo,zainaugurowany w 2015 r. z okazji 80-lecia firmy, reprezentuje mocne strony marki, takie jak badania i eksperymenty, które pozwoliły jej przewidywać i wyprzedzać trendy w dziedzinie przestrzeni mieszkalnych, architektury i wzornictwa, czyniąc z niej prekursora zmian.

Showroom Marazzi w Sassuolo, zaprojektowany przez architekta Gianlukę Rossiego ze studia Uainot Architetti, powstał w ramach dużej i gruntownej przebudowy historycznej siedziby firmy, założonej w 1935 r. na terenie, który miał się stać innowacyjnym w skali światowej centrum tworzenia prestiżowych kolekcji płytek ceramicznych: włoskim zagłębiem ceramiki.

Showroom, zajmujący ponad 1500 m2 powierzchni wewnętrznej i ponad 10002 powierzchni zewnętrznej, oparty jest na koncepcji „Sięgania spojrzeniem dalej”. Poczynając od czterech charakterystycznych, dużych monolitycznych wież o wysokości 6 m, pokrytych ceramiką, wszystko obraca się tu wokół idei, że płytki ceramiczne, widziane z innej perspektywy niż zwykle, mogą być również zaproszeniem do tego, aby „unieść spojrzenie”.

Jako cztery materialne filary, cztery wieże stanowią centralny punkt salonu wystawowego Marazzi w Sassuolo, reprezentując cztery kluczowe materiały, które znalazły nową interpretację w kolekcjach firmy: marmur, kamień, drewno i cement.

Podzielony na różne strefy showroom pozwala zwiedzającym doświadczyć i dotknąć różnych aspektów budownictwa, poczynając odarchitektury, poprzez kontrakty, aż po wielkie gmachy i małe realizacje mieszkaniowe, nie zapominając przy tym o początkach historii przedsiębiorstwa.

W rzeczy samej Marazzi była pierwszą firmą, która zrozumiała potrzebę uznania płytki ceramicznej za element wyposażenia i architektury, powierzając twórczą pracę nad jej kształtem wielkim osobowościom świata designu. W strefie kawiarnianej można więc podziwiać kultowe produkty firmy, wśród których znajduje się okładzina „Canne d’organo” autorstwa Nino Caruso z 1970 r., jeden z pierwszych eksperymentów w zakresie trójwymiarowości, „La 4 volte curva”, płytka z czterema zaokrąglonymi bokami, (1960) zaprojektowana przez Gio Pontiego, która weszła do historii wzornictwa pod nazwą Triennale, wreszcie jedna z najnowszych propozycji, Grand Carpet, małe piksele nadrukowane na wielkoformatowych płytach, autorstwaAntonia Citterio i Patricii Viel.

Wzornictwo spotyka się tu z dekoracją i projektuje przestrzeń, a design spotyka się tu z architekturą. Archilab to przestrzeń przeznaczona specjalnie dla projektantów, którzy, niczym w laboratorium, mogą tu eksperymentować z elementami architektury. Jak krawcy w sklepie z materiałami, projektanci i architekci mogą sami dotykać kolorów, powierzchni i materiałów wszystkich kolekcji, prezentowanych tutaj w dużych gablotach, aby znaleźć idealne rozwiązanie do realizacji swojego projektu.

Duża przestrzeń showroomu Marazzi w Sassuolo jest też poświęcona kolekcjom do zastosowań zewnętrznych: dzięki inspirującym aranżacjom można tu docenić ciągłość materiałów między wnętrzem a otoczeniem, a także podziwiać przykłady elewacji wentylowanych oraz różne rodzaje posadzek i sposobów ich układania, w tym podłogi podniesione.

Podczas gdy na parterze przestrzeń jest poświęcona architekturze, wielkim gmachom i kontraktom, na pierwszym piętrze uwaga skupia się na obiektach mieszkalnych poprzez inspirujące aranżacje, które odtwarzają przestrzenie domowe. Tutaj odwiedzający o mniejszym doświadczeniu w praktyce projektowej są zabierani w podróż przez różne domowe wnętrza, skąd mogą łatwo czerpać inspirację do realizacji swoich własnych przestrzeni.