Oddany do użytku na miesiąc przed Mistrzostwami Świata, duży przeszklony równoległościan łączy dwa wcześniej istniejące skrzydła, częściowo przebudowane, obsługujące ruch krajowy i międzynarodowy stanowiąc bijące serce terminalu, dzięki wydajnemu scentralizowanemu systemowi zarządzania przepływem ruchu pasażerów i sortowania bagażu, który zajmuje całą powierzchnię hallu pierwszego piętra. Zwieńczony szerokim zakrzywionym dachem przeciętym od frontu smukłą dwuskrzydłową osłoną, budynek jest zdecydowanym, choć nie dominującym, punktem orientacyjnym miasta. W eleganckich i jasnych wnętrzach zadbano o maksymalny komfort i spójność wizualną poprzez wyłożenie 40 000 m² powierzchni posadzki gresem porcelanowym z serii GM firmy Marazzi, specjalnie zamówionym przez wykonawców projektu, którzy chcieli podkreślić charakter wnętrz piękną ceramiką w stylu Made in Italy. Lekka tekstura gresu przypomina strukturę kamienia i spełnia wysokie standardy dotyczące odporności na ścieranie oraz właściwości antypoślizgowych wymagane w miejscu o dużym natężeniu ruchu, które do 2015 r. będzie przyjmować 15 mln pasażerów rocznie.
Galeria projektów