Heart Hotel

Milan (MI), Włochy

marazzi heart hotel 000.jpg

W przebudowie starego hotelu w Mediolanie pracownia SA Architecture, której powierzono projekt, postawiła na przekaz nacechowany zdecydowaną niezbędnością oraz silną tożsamością metropolitalną. To współczesna przestrzeń, w której nie zapomniano o typowym charakterze wnętrz XX wieku.

Heart Hotel znajduje się przy Piazzale Principessa Clotilde, między Piazza della Repubblica i Piazza Gae Aulenti, w jednej z najbardziej autentycznych i strategicznych stref Mediolanu, gdzie kamieniczki z XX wieku naturalnie współistnieją z nowoczesnymi drapaczami chmur, w tym postępującym rozwarstwieniu architektonicznym, dzięki któremu to miasto staje się coraz bardziej atrakcyjne. Studio SA Architecture, które wyznaczono do przebudowy starego hotelu, wykonało projekt obejmujący powierzchnię aż 2000 m2, uzyskując z niej 52 pokoje z łazienkami, rozmieszczone na trzech kondygnacjach, ale też zadbało o zupełną przemianę holu i przestrzeni wspólnych. Fasada, dostosowana stylem i kolorami do sąsiednich budynków, ani trochę nie świadczy o współczesności wnętrz obiektu, w których niesamowitą atmosferę stwarzają będące na czasie światła i kolory, a także odpowiednio dobrane rozwiązania architektoniczne i starannie dobrane materiały.

W obszernej recepcji, w której mieści się również kawiarnia, dominują ciemne odcienie i horyzontalny charakter jedynego mebla, jakim jest wielka lada recepcyjna. W tym miejscu, z zachowaniem ciągłości z tym, co było tu wcześniej, zaczyna się dawna klatka schodowa, którą podkreślają niebieski kolor oraz mocno błyszczące cegiełki z gresu porcelanowego Crogiolo Lume, który — dzięki swej celowej niedoskonałości oraz specyficznemu formatowi 6 x 24 cm — mieni się nawet pomimo głębi zastosowanego na nim koloru Black.   

„Pokoje — jak opowiadają architekci — mają stanowić rodzaj neutralnych pomieszczeń typu open space, bez konstrukcyjnych podziałów pomiędzy łazienką i strefą nocną, a umeblowanie i materiały Marazzi, zarówno w małym formacie, jak i w postaci dużych płyt, tworzą stylistyczne przegrody, które wyznaczają poszczególne przestrzenie”. Personalizacja wznosi się tutaj na wyżyny, bazując na odcieniach bieli, szarości i zieleni, z zachowaniem ciągłości estetycznej zapewnianej poprzez zastosowanie na podłodze kolekcji o efekcie drewna Treverkfusion Neutral w formacie 10 x 70 cm.

We wszystkich pomieszczeniach kolekcja z gresu porcelanowego Marazzi nie tylko pełni rolę dominującą, ale przede wszystkim świadczy o niesamowitej uniwersalności tego materiału. Płyty z kolekcji Grande Marble Look (w wariantach Imperiale, Golden White, Grigio Carnico i Verde Aver, w formacie 120 x 120 cm), razem z kolekcją Allmarble (w formacie 75 x 75 cm i eleganckich wariantach Golden White oraz Imperiale), odtwarzają żyłkowanie najcenniejszych włoskich marmurów z wiernością przypominającą niemal zupełnie oryginał, a wykorzystano je nie tylko jako okładziny płaszczyzn poziomych i stref prysznicowych, ale przede wszystkim, by wyznaczyć poszczególne przestrzenie i stworzyć tak nieoczekiwane elementy umeblowania jak parawany czy otwarte szafy.


Ph Andrea Martiradonna

Zapoznaj się z kolekcjami projektu