<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/4d686c7236cd.css" type="text/css" media="screen, projection">

Międzynarodowy port lotniczy Bukareszt-Otopeni Henri Coanda

Bucarest Rumunia

Projekt miał swój początek w 2008 r., kiedy Technital S.P.A. Spółka Akcyjna, międzynarodowe przedsiębiorstwo będące liderem w sektorze inżynierii i doradztwa, otrzymało zamówienie od Romairport, z którym współpracowało już wcześniej przygotowując pierwszą i drugą fazę rozbudowy w latach 1994-1999. Technital zaprosiło do współpracy i konsultacji aspektów architektonicznych Studio Capelli Architettura & Associati. Powołano zespół, który pracował nad dwoma celami: po pierwsze, stworzeniem koncepcji ogólnej rekonfiguracji przepływów pasażerów w związku z wejściem Rumunii do strefy Schengen, po drugie - rozszerzeniem obszaru terminala w celu osiągnięcia przepustowości 6 mln pasażerów. Trzecia faza rozbudowy, oprócz budynku „Finger”, który trzykrotnie zwiększył już powierzchnię przeznaczoną do odprawiania/przyjmowania pasażerów, obejmuje rozbudowę budynku odlotów i częściową przebudowę budynku przylotów. Zaproponowano koncepcję architektoniczną zgodną z najbardziej zaawansowanymi międzynarodowymi standardami dla tego typu obiektów. Organizacja przestrzeni wewnętrznych została natomiast przygotowana według zupełnie nowej interpretacji funkcjonalnej dla tego typu obiektów. Z harmonijnym wyglądem zewnętrznym, który nadaje budynkowi charakter neutralnego, funkcjonalnego pojemnika, kontrastuje wewnątrz racjonalna kompozycja mas dla „skończonych objętości”. Zastosowane materiały – odsłonięte konstrukcje metalowe, szkło, Alucobond, gres krystalizowany, SistemA Marazzi Tecnica – dają poczucie spójnej kompozycyjnej dyscypliny i kolorystycznego umiaru.

Projektanci

  • Studio Capelli Architettura & Associati
  • TECHNITAL S.p.A

Szukaj projektów