Aquarela, domy w lesie

czas trwania czytania minuty

Niemal 600 apartamentów wybudowano na nowym osiedlu mieszkaniowym Aquarela w ekwadorskiej miejscowości Cumbayá. Projekt autorstwa Ateliers Jean Nouvel, Alberto Medem, Humboldt Arquitectos realizuje firma deweloperska Uribe Schwarzkopf. Budynek stanowi interpretację nowej koncepcji urbanistycznej, w zachowaniu ciągłości z górami oraz bujną roślinnością tamtejszego terenu. W pierwszych, niedawno ukończonych wieżowcach, zastosowano kilka linii produktów marki Marazzi, których parametry techniczne – wraz z doskonałymi efektami estetycznymi – były elementami decydującymi o wybraniu ich przez generalnego wykonawcę

Cumbayá to miejscowość leżąca u stóp wulkanu Ilaló, na wschód od stolicy Quito, w dolinie Tumbaco.

W tym miejscu otoczonym zewsząd niesamowitą przyrodą i graniczącym z naturalnym lasem firma deweloperska Uribe Schwarzkopf buduje kilka wieżowców mieszkalnych według projektu Ateliers Jean Nouvel, Alberto Medem i Humboldt Arquitectos.

Nowy obiekt architektoniczny przypomina strome zbocza gór w okolicy miejscowości Cumbayá, a poszczególne wieże wiją się wokół połączonych ze sobą wielkich, zielonych dziedzińców. W przedniej części powstających mieszkań znalazły się bujne pionowe ogrody i rośliny, które wkrótce mają wyrosnąć na pokrytych kamieniami fasadach.

Za każde drzewo wycięte w celu wybudowania tego nowego osiedla zostanie posadzonych dziesięć nowych, w sumie 850 nowych roślin. A mieszkańcy będą mogli skorzystać z niższych stóp procentowych dzięki ekologicznym kredytom hipotecznym uzyskiwanym w efekcie poświadczenia przyjaznego środowisku charakteru tej nowej inwestycji na rynku nieruchomości.

Ceramika mająca przypominać tropiki

Zrównoważony rozwój to najważniejsza kwestia, jaka towarzyszyła powstawaniu obiektu Aquarela. Projekt, wybrane rozwiązania konstrukcyjne i materiały są częścią starannie opracowanej strategii środowiskowej.

Jak opowiada Natalia McLean, dyrektor Interior Design w firmie Uribe Schwarzkopf: „Wybraliśmy wysokiej jakości materiały, które pozwoliły nam na stworzenie bodźców sensorycznych i zabawę nimi, świadomi tego, że wartość tych przestrzeni jest wprost proporcjonalna do dobrostanu, jaki potrafią one zapewnić żyjącym w nich ludziom.

Drewno i gres ceramiczny okazały się być materiałami, które najlepiej pasują do koncepcji projektowej przewidującej powstanie wielkiego kamiennego monolitu pokrytego bujną roślinnością. Wystrój wnętrz miał być w pełni zgodny z poetyką Jeana Nouvela, choć o wybór rodzajów wykończenia i sposób zagospodarowania przestrzeni użytkowych zadbał bezpośrednio deweloper”.

Podsumowuje architektka McLean: „Przyjazny środowisku charakter płyt ceramicznych i ich parametry techniczne miały kluczowe znaczenie przy wyborze materiałów. Klimat lasu i możliwość zapewnienia łatwego utrzymania były decydującymi elementami wyłożenia powierzchni gresem porcelanowym, które będą musiały wytrzymać co najmniej dwie dekady. Ceramika to materiał, który potrafi mocno angażować nasze zmysły: walory estetyczne często łączą się z zaskakującą przyjemnością w dotyku”.

Praca nad powierzchniami pierwszych, niedawno ukończonych wieżowców, była niczym kroczenie ścieżkami natury.

Jako okładziny podłóg wybrano serię Rocking w Mystone Ardesia, gres porcelanowy o efekcie kamienia, w kolorze białym, drewniany efekt Treverk, w kolorze beżowym, a także urzekający gres o efekcie marmuru Allmarble w wersji Statuario. Nie zrezygnowano też ze współczesnego charakteru efektu cementu w marmuru, jakim cechuje się seria Art Taupe, w kolorze antracytowym.

Z naturalnością kolekcji Allmarble i minimalistycznym brutalizmem Art Taupe na ścianach zestawiono płyty z gresu o niewielkiej grubości Grande Marble Look Golden White, naprzemiennie ze złotym żyłkowaniem i strukturą 3D serii okładzin Color Code. Na blaty kuchenne wybrano serię The Top Solid Color Look, również w kolorze białym, stawiając na jej kompaktowy charakter i satynowany efekt.

Projekt zrealizowany we współpracy z AREAUIO