Marazzi to najbardziej znana marka w branży płytek ceramicznych. Obecna w ponad 140 krajach, jest powszechnie uznawana za synonim wysokiej jakości ceramiki podłogowej i ściennej oraz za symbol najlepszej tradycji „Made in Italy” w branży wyposażenia i designu.
Firma Marazzi powstała w 1935 r. w Sassuolo, na obszarze, który miał się stać innowacyjnym w skali światowej centrum tworzenia prestiżowych kolekcji płytek ceramicznych i który na przestrzeni dziesięcioleci rozwijał się razem z firmą.
To firmie Marazzi zawdzięczamy kluczowe innowacje technologiczne w branży płytek ceramicznych, zarówno procesowe, jak i w zakresie wzornictwa. Niektóre z nich są kamieniami milowymi historii współczesnej ceramiki – uczyniły one z firmy i z obszaru, na którym powstała, punkt odniesienia dla całego świata ceramiki.
Nieustanne zaangażowanie w badania i doświadczenia, umiejętność wyprzedzania trendów i zmian w zakresie przestrzeni mieszkalnych, architektury i wzornictwa, poświęcanie uwagi kwestiom środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju. To właśnie dzięki tym atutom firma Marazzi uplasowała się w czołówce firm branży ceramicznej, zarówno we Włoszech, jak i na arenie międzynarodowej, i wciąż umacnia swoją pozycję lidera.
Dziś Marazzi jest częścią Mohawk Industries Inc., największego na świecie producenta w branży podłóg notowanego na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, i może się poszczycić niezwykłą popularnością na całym świecie, zarówno wśród projektantów, architektów i firm budowlanych, jak i wśród dystrybutorów i klientów końcowych.
Firma Marazzi Ceramiche powstała w 1935 r. w Sassuolo, w prowincji Modena (Włochy).
1935
„Fabryka z tektury”
Mówi się, że założyciel firmy Filippo Marazzi wybudował pierwszy zakład produkcyjny, wykorzystując jako elementy nośne dwa równoległe rzędy topoli i tworząc w ten sposób strukturę, która ze względu na jej prowizoryczny charakter jest nazywana „fabryką z tektury”.
1936
Pracownicy przed pierwszą fabryką Marazzi
1940
Szkice płytek Marazzi
Ozdobne szablony „Stencils”
1950
Prima extindere a producției
În primii ani ‘50, Marazzi cunoaște o primă importantă extindere, datorită unor investiții importante în noi tehnologii, cum ar fi ”cuptoare tunel”.
1950
Marazzi: Widok z zewnątrz
1950
Pierwszy gres porcelanowy
Plakat reklamowy pierwszych płytek z gresu porcelanowego cm 2×2
1958
I Pennellati
Pierwsze podłogi z wykonanym ręcznie efektem „pociągnięcia pędzla” to owoc współpracy z Venerio Martinim, malarzem i ceramikiem z Sassuolo o międzynarodowej sławie.
1960
„Triennale” projekt autorstwa Gio Ponti i Alberto Rosselli
W roku 1960 w centrum wystawienniczym Triennale w Mediolanie wystawiono pierwszą płytkę „z czterema zaokrąglonymi bokami” zaprojektowaną przez Gio Pontiego i Alberta Rosselliego. To pierwsza doskonała współpraca w branży designu i ceramiki
1964
Marazzi w telewizji
Ujęcia scenorysu nr 2 spotu Marazzi z 1964 r. stworzonego z myślą o promowaniu zdobionych, wykonanych z białej pasty, kolorowych, polerowanych i łatwych do czyszczenia posadzek i okładzin.
1965
Kolekcja artystyczna
Powstanie nowych zdobień i sposobów komunikacji w ramach badań prowadzonych przez Marazzi w latach 60.
1970
Kolekcja Alta Moda
Biki, Forquet i Paco Rabanne firmują kolekcję Marazzi Alta Moda. To pierwsza współpraca modowych krawców z branżą ceramiczną.
1974
Rewolucyjny patent technologii „monocottura”
W 1974 r. Marazzi opatentowuje technologię szybkiej „monocottury”. Polega ona na jednoczesnym wypalaniu masy bazowej i powłoki wykończeniowej płytki, co skraca czas obróbki, a także określa na nowo wygląd płytki i pozwala na jej nowe zastosowanie.
1974
Marazzi Forme, projekt autorstwa Nino Caruso
W okresie wielkich eksperymentów i ważnych innowacji technicznych Nino Caruso bada dla Marazzi możliwości stworzenia trójwymiarowych płytek ceramicznych w modułowej kolekcji Marazzi Forme.
1975
Pierwszy duży format
W laboratoriach Marazzi powstaje pierwszy gres o wymiarach 60×60 cm
1975
Gavino Sanna twarzą spotu podłóg Marazzi
1976
Kolekcja Architetti
Michelangelo 3
1977
Berengo Gardin dla Marazzi
Gianni Berengo Gardin fotografuje nowe linie produkcyjne Marazzi
1982
Pierwsze siedziby produkcyjne za granicą
Za granicą powstają ważne siedziby produkcyjne: w Castellón de la Plana, tj. na hiszpańskim obszarze produkcji ceramiki oraz American Marazzi Tile w Dallas, w Teksasie.
1983
I colori Marazzi
Marazzi oferuje płytki chromatyczne w kolorowych, łączonych modułach.
1983
Marazzi Porfolio
Fotografowie Charles Traub, Luigi Ghirri i Cuchi White uwieczniają nowe kolekcje Marazzi.
1985
Powstaje „Enduro”
W 1985 r. Marazzi wprowadza i opatentowuje „Enduro”, tj. system szczególnych linii produkcyjnych, w ramach którego płytki glazuruje się, gdy są jeszcze w piecu i jeszcze się żarzą. Efektem takiej obróbki jest natychmiastowe mocowanie i połączenie szklistej powłoki. To zupełnie nowy, ekskluzywny produkt, który po raz kolejny zmienia przeznaczenie ceramiki.
1987
„Crogiolo” Marazzi
Roger Capron, Amleto Dalla Costa, Saruka Nagasawa eksperymentują wraz z artystami, projektantami, ceramikami, nowe zastosowania i techniki zdobnicze w laboratorium badawczym i eksperymentalnym Il Crogiolo.
1990
Rzymskie metro
Nowe rynki, zakłady i zastosowania produktu ceramicznego. Firma rozszerza gamę produktów o oryginalne rozwiązania dla wentylowanych elewacji i podłóg podniesionych.
1990
Tęczowa wieża „Torre Arcobaleno”
Z okazji Mistrzostw w piłce nożnej – Włochy 1990, anonimowy „pojemnik na wodę” w Mediolanie, staje się, dzięki modułom „I Colori Marazzi”, tzw. tęczową wieżą „Torre Arcobaleno”.
W 2015 r. kreatywny zespół Marazzi po raz drugi zmienił styl wieży, ponownie wykorzystując do tego wielobarwne płytki z kolekcji SistemC Città. Był to hołd twórców złożony Mediolanowi i milionom odwiedzających Expo 2015.
2003
Paul L. Cejas School of Architecture
Płytki ceramiczne pokrywają fasady trzech budynków szkoły Paul L. Cejas School of Architecture w Miami zaprojektowanej przez architekta Bernarda Tschumiego.
2005
Ceramic Tiles of Italy Design Competition Award
Projekt Wilkinson Office And Warehouse Buildings zrealizowany w Phoenix (USA) wygrywa prestiżową nagrodę Ceramics Tiles of Italy Design Competition 2005 w kategorii „architektura handlowa”. W ramach projektu Marazzi wykonała elewację z płyt z gresu porcelanowego o wym. 60×60 cm z kolekcji SistemT – Cromie.
2005
"Millepiedi" Design Aldo Cibic
Aldo Cibic projektuje do ogrodów centrum wystawienniczego Triennale w Mediolanie ławkę, która sprawia, że dorośli mogą poczuć się znów dziećmi.
2006
Disegniamo il mondo (Projektujemy świat)
Elliott Erwitt i Goettsche tworzą kampanię Marazzi Disegniamo il mondo (Projektujemy świat)
2007
Powstaje Casiglie
Innowacyjna i elastyczna technologia dla produktów o najwyższej jakości estetycznej i technicznej. Całkowicie innowacyjny cykl produkcyjny, charakteryzujący się ciągłością i dużą elastycznością procesu, który pozwala na uzyskanie różnych rozmiarów, grubości i typów produktów, ale także większej precyzji geometrycznej płyt ceramicznych.
Fot. Giuliano Koren
2009
NH Hotel Milano (Włochy) Dominique Perrault
Wieże hotelowe zrealizowane przez Dominique‘a Perraulta tworzą niesamowicie abstrakcyjne wrażenie dzięki lustrzanej elewacji firmowanej przez Marazzi.
2009
Treverk, niepowtarzalny gres o efekcie drewna Marazzi
Nowy i niezwykły estetycznie i jakościowo gres imituje najpiękniejsze cechy naturalnego drewna i staje się bestsellerem.
2010
SistemA – gres krystalizowany
W 2010 r. Marazzi opatentowuje gres porcelanowy krystalizowany SistemA: innowacyjny i przyjazny środowisku materiał, nowa idea produktu, gama kolorów i powierzchni,
pozwala na tworzenie projektów z wykorzystaniem ceramiki przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. SistemA to gres techniczny przeznaczony do podłóg i ścian, doskonały zarówno do użytku wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz dostępny z 2 rodzajami wykończenia: naturalnym i błyszczącym „lux”.
Gres SistemA został umieszczony na liście ADI Design Index już w 2009 r.
W laboratoriach Marazzi powstają pierwsze lekkie płytki ścienne w dużym formacie: 32,5×97,7 cm.
2011
Powstaje Treverkhome
Treverkhome – doskonała imitacja najbardziej prestiżowych gatunków drewna.
Fot. Andrea Ferrari
2011
Honorowe wyróżnienie Compasso D'Oro ADI dla dekoru Soho
Soho, pierwszy dekor z trójwymiarowego gresu, otrzymuje honorowe wyróżnienie Compasso d’Oro ADI 2011, – tj. prestiżowe uznanie w branży designu – i staje się częścią historycznej kolekcji wyróżnionej nagrodą Compasso d’Oro.
2014
Mystone: unikatowa kolekcja
Inspirowana kamieniem kolekcja z hiper materiałów, które łączą najlepsze właściwości z zupełnie nowymi wykończeniami powierzchni.
2015
80 lat
Marazzi kończy 80 lat
2015
Marazzi na Expo 2015
Przyjazne środowisku płytki ceramiczne Marazzi wyłożono na ponad 10 przestrzeniach wystawy światowej w Mediolanie, między innymi w Palazzo Italia, zaprojektowanym przez Nemesi & Partners, i w pawilonie Stanów Zjednoczonych przygotowanym przez arch. Jamesa Bibera, a także na Decumano i Cardo, czyli dwóch głównych ścieżkach Expo.
2015
Odnowienie HQ Marazzi Group
Z okazji osiemdziesięciolecia grupy siedziba główna w Sassuolo została odnowiona i przebudowana. Autorem projektu przebudowy był architekt Gianluca Rossi. Objęła ona wszystkie budynki mieszczące się przy Viale Regina Pacis, czyli historyczną siedzibę firmy z biurowcem i nowym showroomem Marazzi.
2015
Marazzi Fiorano
W uroczystej inauguracji działalności nowego zakładu Fiorano Modenese wzięli udział przedstawiciele najwyższych władz politycznych. Nowe zakłady zaprojektowano z wielką dbałością o wpływ na środowisko, a także o komfort i bezpieczeństwo pracowników. Przewidziano w nich elektrociepłownię, systemy odzysku ciepła i wody oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.
2015
Ponowne otwarcie Il Crogiolo Marazzi
Plan restrukturyzacji przeprowadzony z okazji 80. rocznicy istnienia przedsiębiorstwa przewidywał również prace konserwacyjne siedziby Crogiolo,
najstarszego miejsca Marazzi, pierwszego obiektu przemysłowego pochodzącego z lat 30., który w latach 80. przekształcono w centrum badawcze. Jemu zawdzięcza swoją nazwę. Tutaj artyści, architekci, projektanci i fotografowie zostali zachęceni do nieograniczonego eksperymentowania z wyrobem ceramicznym. Dziś jest to centrum wydarzeń i kultury otwarte również dla miasta.
Laureatka nagrody Ceramics Design Award 2015 przyznawanej przez ADI – Associazione del Disegno Industriale (Towarzystwo Designu Przemysłowego) – dzięki dekorze 3D wykonanemu na płytce o grubości wynoszącej tylko 6 mm. Kolekcja Materika to nowa, bardzo elegancka odsłona cementu w prestiżowym formacie 40×120 cm.
2016
Stacja morska w Salerno - Zaha Hadid Architects
Gres krystalizowany SistemA w głębokich barwach wykorzystano do wykończenia stacji morskiej w Salerno, zaprojektowanej przez Zaha Hadid Architects. Konstrukcja w kształcie ostrygi, zawieszona między lądem a morzem, otoczona skorupą, która pod wpływem ciepła południowego słońca ożywa dzięki jedynemu w swoim rodzaju gresowi krystalizowanemu.
2016
Ponowne otwarcie zakładów w Finale Emilia
Uruchomienie nowych instalacji w zakładach w Finale Emilia, w regionie dotkniętym trzęsieniem ziemi w 2012 roku, zgodnie z najsurowszymi antysejsmicznymi normami bezpieczeństwa, przy podwojeniu zdolności produkcyjnych, z zachowaniem takiej samej emisji zanieczyszczeń do środowiska.
2016
Powder – Best of Category by Archiproducts Design Award
Kolekcja Powder z gresu porcelanowego zainspirowana cementem i wyróżniająca się delikatnymi i harmonijnymi odcieniami zdobywa nagrodę Best of Category by Archiproducts Design Award. Delikatne warianty kolorystyczne dodają oryginalności materiałowi, podkreślając niedoskonałości dużego formatu 75×150 cm.
2017
Cascina Merlata
Antonio Citterio Patricia Viel
Cascina Merlata: mediolański projekt przyjaznego dla środowiska budownictwa socjalnego. Jego autorami są Antonio Citterio i Patricia Viel. Elewacje wentylowane z gresu Marazzi – SistemN i Mystone Gris Fleury – oraz odnawialne źródła energii zasilające budynki to rozwiązania, które wpisują się w ideę tworzenia zdrowych i bezpiecznych przestrzeni.
2017
Augmented Surface
Projekt Antonio Citterio Patricia Viel
Gres porcelanowy Marazzi, wyprodukowany specjalnie do celów projektu Augmented Surface z wykorzystaniem innowacyjnych obróbek powierzchniowych, zdobi dziedziniec Cortile della Farmacia Uniwersytetu w Mediolanie, w ramach wystawy Interni Material Immaterial, oraz przestrzenie Marazzi przy Via Borgogna.
2017
Otwarcie Marazzi w Clerkenwell
Marazzi otwiera swój pierwszy showroom w Londynie, w światowym centrum designu i kreatywności. Powierzchnię o wielkości 300 m2 mieszczącą się na St. John Street zaprojektowali włoscy architekci Lorenzo Baldini i Antonio Pisano, założyciele studia Marcel Mauer w Londynie.
2017
Un nou proiect Grande Marazzi
Născut pentru a explora noile frontiere ale suprafețelor din gresie porțelanată și pentru a extinde posibilitățile de proiectare și de personalizare cu un material extraordinar de ductil, rezistent și chiar ușor.
Format mare, cu grosime de 6 milimetri, aspect de marmură și ciment pentru o colecție de plăci din gresie porțelanată, cu care se acoperă suprafețe plane orizontale și verticale, de la elemente de mobilier la fațadele clădirilor, indoor și outdoor și se creează soluții infinite. Posibilități de personalizare mari: tăieri și modele pe măsură, decorații laser și digitale, mozaicuri pentru a satisface fiecare nevoie a proiectului.
Antonio Citterio i Patricia Viel projektują dla Marazzi Grand Carpet, nowy gres w dużym formacie 120×240 cm, który łączy w sobie dekoracyjny charakter orientalnych dywanów z tradycją Kolam.
Kolekcja zrealizowana w sześciu różnych modułach i dwóch wyszukanych kolorach zdobywa nagrodę Archiproducts Design Award 2017.
2017
Marazzi w sercu paryskiej Saint-Germain-des-Prés
Lokal położony na trzech kondygnacjach, mieszczący się pod adresem 63, Boulevard Saint-Germain w V dzielnicy, gdzie dbałość o dorobek kulturowy haussmanowskiej kamienicy łączy się w harmonii z innowacyjnością ceramiki i gresu Marazzi.
2017
Marazzi w Warszawie
Showroom w dzielnicy Ochota – jednej z najdynamiczniej rozwijających się części polskiej stolicy – przestrzeń wystawowa została zaprojektowana tak, aby zaprezentować zwiedzającym liczne rozwiązania dostępne pod kątem materiałów najwyższej jakości i najnowocześniejszej kreatywności marki Marazzi.
2018
The Tile Club w Mediolanie
Grand Carpet i kolekcja Grande w formacie extra large zdobią przestrzeń zaprojektowaną przez Matteo Cibica i Studio Blanco The Tile Club, tj. gentlemen’s club leżący w sercu deptaku San Babila. Ten projekt, zrealizowany z okazji ekspozycji Salone del Mobile, to gratka dla pasjonatów ceramiki.
2018
Cracco in Galleria
Studio Peregalli
Legendarne płytki „z czterema zaokrąglonymi bokami” Triennale, zaprojektowane przez Gio Pontiego i Alberto Rosselliego dla Marazzi, pokrywają 5 kuchni na 5 piętrach restauracji Cracco w Galerii Vittorio Emanuele w Mediolanie.
2018
Nowy Marlit
Nowy Marlit, który powstał z połączenia dwóch istniejących jednostek produkcyjnych, specjalizuje się w produkcji technicznego gresu porcelanowego o wysokiej jakości. Dzięki liniom produkcyjnym o długości ponad 1,5 km zakład osiąga moce produkcyjne równe blisko 9 milionów m2 rocznie.
2018
Nowe laboratorium Marazzi
Powierzchnia przeznaczona na nowe laboratoria, w tym ponad 3000 m2 powierzchni zadaszonej i 1000 terenu otwartego z
przestronnymi jasnymi przestrzeniami: to miejsce przeznaczone na nowe laboratoria Marazzi, stanowiące świadectwo dorobku kulturowego przedsiębiorstwa, od początku dedykowane badaniom i innowacji.
2019
Marazzi w Lyonie
Showroom przy 117, avenue Jean Jaurès, ma powierzchnię ponad 400 m2 i znajduje się w jednej z najbardziej dynamicznych, ożywionych kulturowo i stylowych dzielnic miasta, w której mieszczą się wszystkie najważniejsze międzynarodowe firmy związane z designem i wyposażeniem wnętrz, a mające swoje oddziały w Lyonie.
2019
Wunderkammer w Mediolanie
Marazzi otwiera nowy salon wystawowy w Mediolanie. Projekt, którego autorami są Antonio Citterio i Patricia Viel, przekształca showroom przy Via Borgogna w gabinet osobliwości kolorów i materiałów.
2019
Corso Trento e Trieste w Lanciano
Nawierzchnia pasażu Corso Trento e Trieste w Lanciano została na nowo zaprojektowana przy użyciu tradycyjnych motywów dekoracyjnych regionu Abruzji, a jej nowa odsłona ma stanowić tło dla życia miejskiego. Do nawierzchni wykorzystano gres porcelanowy Marazzi o podwójnym zasypie SistemN 20 mm w odcieniach Sabbia i Grafite, w formatach specjalnie dostosowanych do planów projektantów.
Projekt studia RicciSpaini Architetti Associati, Arch. Orazio Carpenzano
2019
Uptown
Studio SSA i ZDA
Do elewacji wentylowanych pierwszych rezydencji w dzielnicy UpTown w Mediolanie wybrano nowe płyty z gresu porcelanowego Mystone Ceppo di Gré.
Płytki wykonane w ramach projektu SSA, Scandurra Studio Architettura i Zanetti Design Architettura, są całkowicie bezwęglowe.
Adrian Samson, londyński fotograf o międzynarodowej sławie, opracowuje nowy wygląd płytki „z czterema zaokrąglonymi bokami” zaprojektowanej dla Marazzi przez Gio Pontiego i Alberto Rosselliego w 1960 r.
„Zakochałem się w kolorach i kształtach tych legendarnych płytek. Miałem wrażenie, że oglądam dzieła sztuki. Nie chcieliśmy dodawać żadnego dodatkowego materiału, a popracować jedynie nad ich formą, ich korpusem, podkreślając ich zmysłowość”.
Powstaje Crogiolo, kolekcja małych formatów Marazzi
Ciepłe materiały. Strukturalne powierzchnie. Produkty, które opowiadają historię.
Nazwa Crogiolo odnosi się do podejścia projektowego, które mocno zaznaczyło się w historii firmy Marazzi.
W latach 80., pierwszy obiekt przemysłowy firmy w Sassuolo, pochodzący z lat 30., został przekształcony w centrum badawczo-rozwojowe „Il Crogiolo”. Artyści, architekci, ceramicy i projektanci zostali zachęceni do eksperymentowania z nowymi, kreatywnymi zastosowaniami materiałów ceramicznych, rozpoczynając od badań nad miejscami pamięci, kolorem i efektami materiałowymi. Obecnie Crogiolo jest synonimem ciągłych badań i innowacji technologicznych Grupy Marazzi, znakiem rozpoznawczym najwyższej jakości i starań w zakresie estetyki, co pozwala na interpretowanie trendów we współczesnym mieszkalnictwie i wyrażanie ich za pomocą przemyślanych, praktycznych i wyjątkowych rozwiązań.
Crogiolo Lume firmy Marazzi, kolekcja, która stanowi nową interpretację gresu i uroku ręcznie wykonywanych cegiełek z majoliką, zdobyła nagrodę dla najlepszego produktu pod względem wzornictwa w kategorii „Finishes” (Wykończenia) w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Archiproducts,
społeczność z branży architektury i wzornictwa, która odnotowuje rocznie 46 milionów wizyt, a liczba zarejestrowanych w niej użytkowników wynosi ponad 1,7 miliona.
Poszukiwania estetyczne zawsze były mocnym punktem oferty Marazzi.
W rzeczy samej Marazzi była pierwszą firmą, która zrozumiała potrzebę uznania płytki ceramicznej za element wyposażenia i architektury, powierzając twórczą pracę nad jej kształtem wielkim osobowościom świata designu: od momentu nawiązania współpracy z Giò Pontim, dzięki której w 1960 r. powstała płytka „z czterema zaokrąglonymi bokami”, która weszła do historii wzornictwa pod nazwą Triennale, firma Marazzi cały czas angażowała w swoje projekty znane nazwiska, jako pierwsza łącząc swój produkt ze słynnymi markami odzieżowymi (m.in. Biki, Rabanne i Forquet), a także architektonicznymi, oraz inwestowała we własne laboratoria badawcze, aby analizować trendy w różnych krajach i opracowywać unikatowe produkty.
Faza opracowywania koncepcji i wzornictwa produktów jest koordynowana i kierowana przez Centrum Stylu Marazzi. Proces badawczy polega na analizie trendów rynkowych i gustów społecznych, aby zrozumieć oczekiwania konsumentów i przełożyć je na propozycje wzornictwa oraz specyfikacje produktów. Jednocześnie w laboratorium technicy przeprowadzają doświadczenia, przekładając kształty, powierzchnie, kolory i dekoracje na prototyp, który jest testowany, a następnie przekazywany do następnej fazy procesu produkcyjnego.
Badania i rozwój
Od samego początku swojej działalności firma Marazzi przeznacza duże środki na badania i rozwój, opracowując – samodzielnie lub we współpracy z głównymi dostawcami urządzeń i maszyn – technologię niezbędną do jej celów produkcyjnych i zdobywając zaawansowane know-how technologiczne w ramach Grupy.
Korzystanie z „pieców tunelowych” w latach 50., patent na technologię jednokrotnego wypalania „monocottura” w latach 70. (która później stała się najbardziej rozpowszechnionym procesem produkcyjnym na świecie) oraz patent Firestream (na szkliwienie rozżarzonych płytek) w latach 80. to kamienie milowe w historii R&D Marazzi, dziedziny będącej dla firmy absolutnym priorytetem.
Dziś oprócz dziesiątek patentów technologicznych Marazzi ma do dyspozycji wysoko zaawansowane systemy, gwarantujące nie tylko wysoki poziom wydajności i jakości, ale również istotną elastyczność produkcji, co umożliwia jej szybkie dostosowanie do trendów obowiązujących na różnych rynkach.
Marazzi uczestniczy również w projektach opracowywania nowych procesów i technologii we współpracy z głównymi producentami innowacji technologicznych oraz z uniwersytetami i instytutami badawczymi.