O nas

Marazzi to najbardziej znana marka w branży płytek ceramicznych.  Obecna w ponad 140 krajach, jest powszechnie uznawana za synonim wysokiej jakości ceramiki podłogowej i ściennej oraz za symbol najlepszej tradycji „Made in Italy” w branży wyposażenia i designu.

Firma Marazzi powstała w 1935 r. w Sassuolo, na obszarze, który miał się stać innowacyjnym w skali światowej centrum tworzenia prestiżowych kolekcji płytek ceramicznych i który na przestrzeni dziesięcioleci rozwijał się razem z firmą.

To firmie Marazzi zawdzięczamy kluczowe innowacje technologiczne w branży płytek ceramicznych, zarówno procesowe, jak i w zakresie wzornictwa. Niektóre z nich są kamieniami milowymi historii współczesnej ceramiki – uczyniły one z firmy i z obszaru, na którym powstała, punkt odniesienia dla całego świata ceramiki.

Nieustanne zaangażowanie w badania i doświadczenia, umiejętność wyprzedzania trendów i zmian w zakresie przestrzeni mieszkalnych, architektury i wzornictwa, poświęcanie uwagi kwestiom środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju. To właśnie dzięki tym atutom firma Marazzi uplasowała się w czołówce firm branży ceramicznej, zarówno we Włoszech, jak i na arenie międzynarodowej, i wciąż umacnia swoją pozycję lidera.

Dziś Marazzi jest częścią Mohawk Industries Inc., największego na świecie producenta w branży podłóg notowanego na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, i może się poszczycić niezwykłą popularnością na całym świecie, zarówno wśród projektantów, architektów i firm budowlanych, jak i wśród dystrybutorów i klientów końcowych.

History

1935

Początki firmy

Firma Marazzi Ceramiche powstała w 1935 r. w Sassuolo, w prowincji Modena (Włochy).

1935

„Fabryka z tektury”

Mówi się, że założyciel firmy Filippo Marazzi wybudował pierwszy zakład produkcyjny, wykorzystując jako elementy nośne dwa równoległe rzędy topoli i tworząc w ten sposób strukturę, która ze względu na jej prowizoryczny charakter jest nazywana „fabryką z tektury”.

1936

Pracownicy przed pierwszą fabryką Marazzi

1940

Szkice płytek Marazzi

Ozdobne szablony „Stencils”

1950

Prima extindere a producției

În primii ani ‘50, Marazzi cunoaște o primă importantă extindere, datorită unor investiții importante în noi tehnologii, cum ar fi ”cuptoare tunel”.

1950

Marazzi: Widok z zewnątrz

1950

Pierwszy gres porcelanowy

Plakat reklamowy pierwszych płytek z gresu porcelanowego cm 2×2

1958

I Pennellati

Pierwsze podłogi z wykonanym ręcznie efektem „pociągnięcia pędzla” to owoc współpracy z Venerio Martinim, malarzem i ceramikiem z Sassuolo o międzynarodowej sławie.

1960

„Triennale” projekt autorstwa Gio Ponti i Alberto Rosselli

W roku 1960 w centrum wystawienniczym Triennale w Mediolanie wystawiono pierwszą płytkę „z czterema zaokrąglonymi bokami” zaprojektowaną przez Gio Pontiego i Alberta Rosselliego. To pierwsza doskonała współpraca w branży designu i ceramiki

1964

Marazzi w telewizji

Ujęcia scenorysu nr 2 spotu Marazzi z 1964 r. stworzonego z myślą o promowaniu zdobionych, wykonanych z białej pasty, kolorowych, polerowanych i łatwych do czyszczenia posadzek i okładzin.

1965

Kolekcja artystyczna

Powstanie nowych zdobień i sposobów komunikacji w ramach badań prowadzonych przez Marazzi w latach 60.

1970

Kolekcja Alta Moda

Biki, Forquet i Paco Rabanne firmują kolekcję Marazzi Alta Moda. To pierwsza współpraca modowych krawców z branżą ceramiczną.

1974

Rewolucyjny patent technologii „monocottura”

W 1974 r. Marazzi opatentowuje technologię szybkiej „monocottury”. Polega ona na jednoczesnym wypalaniu masy bazowej i powłoki wykończeniowej płytki, co skraca czas obróbki, a także określa na nowo wygląd płytki i pozwala na jej nowe zastosowanie.

1974

Marazzi Forme, projekt autorstwa Nino Caruso

W okresie wielkich eksperymentów i ważnych innowacji technicznych Nino Caruso bada dla Marazzi możliwości stworzenia trójwymiarowych płytek ceramicznych w modułowej kolekcji Marazzi Forme.

1975

Pierwszy duży format

W laboratoriach Marazzi powstaje pierwszy gres o wymiarach 60×60 cm

1975

Gavino Sanna twarzą spotu podłóg Marazzi

1976

Kolekcja Architetti

Michelangelo 3

1977

Berengo Gardin dla Marazzi

Gianni Berengo Gardin fotografuje nowe linie produkcyjne Marazzi

1982

Pierwsze siedziby produkcyjne za granicą

Za granicą powstają ważne siedziby produkcyjne: w Castellón de la Plana, tj. na hiszpańskim obszarze produkcji ceramiki oraz American Marazzi Tile w Dallas, w Teksasie.

1983

I colori Marazzi

Marazzi oferuje płytki chromatyczne w kolorowych, łączonych modułach.

1983

Marazzi Porfolio

Fotografowie Charles Traub, Luigi Ghirri i Cuchi White uwieczniają nowe kolekcje Marazzi.

1985

Powstaje „Enduro”

W 1985 r. Marazzi wprowadza i opatentowuje „Enduro”, tj. system szczególnych linii produkcyjnych, w ramach którego płytki glazuruje się, gdy są jeszcze w piecu i jeszcze się żarzą. Efektem takiej obróbki jest natychmiastowe mocowanie i połączenie szklistej powłoki. To zupełnie nowy, ekskluzywny produkt, który po raz kolejny zmienia przeznaczenie ceramiki.

1987

„Crogiolo” Marazzi

Roger Capron, Amleto Dalla Costa, Saruka Nagasawa eksperymentują wraz z artystami, projektantami, ceramikami, nowe zastosowania i techniki zdobnicze w laboratorium badawczym i eksperymentalnym Il Crogiolo.

1990

Rzymskie metro

Nowe rynki, zakłady i zastosowania produktu ceramicznego. Firma rozszerza gamę produktów o oryginalne rozwiązania dla wentylowanych elewacji i podłóg podniesionych.

1990

Tęczowa wieża „Torre Arcobaleno”

Z okazji Mistrzostw w piłce nożnej – Włochy 1990, anonimowy „pojemnik na wodę” w Mediolanie, staje się, dzięki modułom „I Colori Marazzi”, tzw. tęczową wieżą „Torre Arcobaleno”.
W 2015 r. kreatywny zespół Marazzi po raz drugi zmienił styl wieży, ponownie wykorzystując do tego wielobarwne płytki z kolekcji SistemC Città. Był to hołd twórców złożony Mediolanowi i milionom odwiedzających Expo 2015.

2003

Paul L. Cejas School of Architecture

Płytki ceramiczne pokrywają fasady trzech budynków szkoły Paul L. Cejas School of Architecture w Miami zaprojektowanej przez architekta Bernarda Tschumiego.

2005

Ceramic Tiles of Italy Design Competition Award

Projekt Wilkinson Office And Warehouse Buildings zrealizowany w Phoenix (USA) wygrywa prestiżową nagrodę Ceramics Tiles of Italy Design Competition 2005 w kategorii „architektura handlowa”. W ramach projektu Marazzi wykonała elewację z płyt z gresu porcelanowego o wym. 60×60 cm z kolekcji SistemT – Cromie.

2005

"Millepiedi" Design Aldo Cibic

Aldo Cibic projektuje do ogrodów centrum wystawienniczego Triennale w Mediolanie ławkę, która sprawia, że dorośli mogą poczuć się znów dziećmi.

2006

Disegniamo il mondo (Projektujemy świat)

Elliott Erwitt i Goettsche tworzą kampanię Marazzi Disegniamo il mondo (Projektujemy świat)

2007

Powstaje Casiglie

Innowacyjna i elastyczna technologia dla produktów o najwyższej jakości estetycznej i technicznej. Całkowicie innowacyjny cykl produkcyjny, charakteryzujący się ciągłością i dużą elastycznością procesu, który pozwala na uzyskanie różnych rozmiarów, grubości i typów produktów, ale także większej precyzji geometrycznej płyt ceramicznych.
Fot. Giuliano Koren

2009

NH Hotel Milano (Włochy) Dominique Perrault

Wieże hotelowe zrealizowane przez Dominique‘a Perraulta tworzą niesamowicie abstrakcyjne wrażenie dzięki lustrzanej elewacji firmowanej przez Marazzi.

2009

Treverk, niepowtarzalny gres o efekcie drewna Marazzi

Nowy i niezwykły estetycznie i jakościowo gres imituje najpiękniejsze cechy naturalnego drewna i staje się bestsellerem.

2010

SistemA – gres krystalizowany

W 2010 r. Marazzi opatentowuje gres porcelanowy krystalizowany SistemA: innowacyjny i przyjazny środowisku materiał, nowa idea produktu, gama kolorów i powierzchni, pozwala na tworzenie projektów z wykorzystaniem ceramiki przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. SistemA to gres techniczny przeznaczony do podłóg i ścian, doskonały zarówno do użytku wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz dostępny z 2 rodzajami wykończenia: naturalnym i błyszczącym „lux”.
Gres SistemA został umieszczony na liście ADI Design Index już w 2009 r.

2010

Concreta. Ściany cienkowarstwowe

W laboratoriach Marazzi powstają pierwsze lekkie płytki ścienne w dużym formacie: 32,5×97,7 cm.

2011

Powstaje Treverkhome

Treverkhome – doskonała imitacja najbardziej prestiżowych gatunków drewna.
Fot. Andrea Ferrari

2011

Honorowe wyróżnienie Compasso D'Oro ADI dla dekoru Soho

Soho, pierwszy dekor z trójwymiarowego gresu, otrzymuje honorowe wyróżnienie Compasso d’Oro ADI 2011, – tj. prestiżowe uznanie w branży designu – i staje się częścią historycznej kolekcji wyróżnionej nagrodą Compasso d’Oro.

2014

Mystone: unikatowa kolekcja

Inspirowana kamieniem kolekcja z hiper materiałów, które łączą najlepsze właściwości z zupełnie nowymi wykończeniami powierzchni.

2015

80 lat

Marazzi kończy 80 lat

2015

Marazzi na Expo 2015

Przyjazne środowisku płytki ceramiczne Marazzi wyłożono na ponad 10 przestrzeniach wystawy światowej w Mediolanie, między innymi w Palazzo Italia, zaprojektowanym przez Nemesi & Partners, i w pawilonie Stanów Zjednoczonych przygotowanym przez arch. Jamesa Bibera, a także na Decumano i Cardo, czyli dwóch głównych ścieżkach Expo.

2015

Odnowienie HQ Marazzi Group

Z okazji osiemdziesięciolecia grupy siedziba główna w Sassuolo została odnowiona i przebudowana. Autorem projektu przebudowy był architekt Gianluca Rossi. Objęła ona wszystkie budynki mieszczące się przy Viale Regina Pacis, czyli historyczną siedzibę firmy z biurowcem i nowym showroomem Marazzi.

2015

Marazzi Fiorano

W uroczystej inauguracji działalności nowego zakładu Fiorano Modenese wzięli udział przedstawiciele najwyższych władz politycznych. Nowe zakłady zaprojektowano z wielką dbałością o wpływ na środowisko, a także o komfort i bezpieczeństwo pracowników. Przewidziano w nich elektrociepłownię, systemy odzysku ciepła i wody oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.

2015

Ponowne otwarcie Il Crogiolo Marazzi

Plan restrukturyzacji przeprowadzony z okazji 80. rocznicy istnienia przedsiębiorstwa przewidywał również prace konserwacyjne siedziby Crogiolo, najstarszego miejsca Marazzi, pierwszego obiektu przemysłowego pochodzącego z lat 30., który w latach 80. przekształcono w centrum badawcze. Jemu zawdzięcza swoją nazwę. Tutaj artyści, architekci, projektanci i fotografowie zostali zachęceni do nieograniczonego eksperymentowania z wyrobem ceramicznym. Dziś jest to centrum wydarzeń i kultury otwarte również dla miasta.

2015

Materika – Ceramics Design Award ADI

Laureatka nagrody Ceramics Design Award 2015 przyznawanej przez ADI – Associazione del Disegno Industriale (Towarzystwo Designu Przemysłowego) – dzięki dekorze 3D wykonanemu na płytce o grubości wynoszącej tylko 6 mm. Kolekcja Materika to nowa, bardzo elegancka odsłona cementu w prestiżowym formacie 40×120 cm.

2016

Stacja morska w Salerno - Zaha Hadid Architects

Gres krystalizowany SistemA w głębokich barwach wykorzystano do wykończenia stacji morskiej w Salerno, zaprojektowanej przez Zaha Hadid Architects. Konstrukcja w kształcie ostrygi, zawieszona między lądem a morzem, otoczona skorupą, która pod wpływem ciepła południowego słońca ożywa dzięki jedynemu w swoim rodzaju gresowi krystalizowanemu.

2016

Ponowne otwarcie zakładów w Finale Emilia

Uruchomienie nowych instalacji w zakładach w Finale Emilia, w regionie dotkniętym trzęsieniem ziemi w 2012 roku, zgodnie z najsurowszymi antysejsmicznymi normami bezpieczeństwa, przy podwojeniu zdolności produkcyjnych, z zachowaniem takiej samej emisji zanieczyszczeń do środowiska.

2016

Powder – Best of Category by Archiproducts Design Award

Kolekcja Powder z gresu porcelanowego zainspirowana cementem i wyróżniająca się delikatnymi i harmonijnymi odcieniami zdobywa nagrodę Best of Category by Archiproducts Design Award. Delikatne warianty kolorystyczne dodają oryginalności materiałowi, podkreślając niedoskonałości dużego formatu 75×150 cm.

2017

Cascina Merlata

Antonio Citterio Patricia Viel
Cascina Merlata: mediolański projekt przyjaznego dla środowiska budownictwa socjalnego. Jego autorami są Antonio Citterio i Patricia Viel.  Elewacje wentylowane z gresu Marazzi – SistemN i Mystone Gris Fleury – oraz odnawialne źródła energii zasilające budynki to rozwiązania, które wpisują się w ideę tworzenia zdrowych i bezpiecznych przestrzeni.

2017

Augmented Surface

Projekt Antonio Citterio Patricia Viel
Gres porcelanowy Marazzi, wyprodukowany specjalnie do celów projektu Augmented Surface z wykorzystaniem innowacyjnych obróbek powierzchniowych, zdobi dziedziniec Cortile della Farmacia Uniwersytetu w Mediolanie, w ramach wystawy Interni Material Immaterial, oraz przestrzenie Marazzi przy Via Borgogna.

2017

Otwarcie Marazzi w Clerkenwell

Marazzi otwiera swój pierwszy showroom w Londynie, w światowym centrum designu i kreatywności. Powierzchnię o wielkości 300 m2 mieszczącą się na St. John Street zaprojektowali włoscy architekci Lorenzo Baldini i Antonio Pisano, założyciele studia Marcel Mauer w Londynie.

2017

Un nou proiect Grande Marazzi

Născut pentru a explora noile frontiere ale suprafețelor din gresie porțelanată și pentru a extinde posibilitățile de proiectare și de personalizare cu un material extraordinar de ductil, rezistent și chiar ușor. Format mare, cu grosime de 6 milimetri, aspect de marmură și ciment pentru o colecție de plăci din gresie porțelanată, cu care se acoperă suprafețe plane orizontale și verticale, de la elemente de mobilier la fațadele clădirilor, indoor și outdoor și se creează soluții infinite. Posibilități de personalizare mari: tăieri și modele pe măsură, decorații laser și digitale, mozaicuri pentru a satisface fiecare nevoie a proiectului.

2017

Grand Carpet - Archiproducts Design Award

Antonio Citterio i Patricia Viel projektują dla Marazzi Grand Carpet, nowy gres w dużym formacie 120×240 cm, który łączy w sobie dekoracyjny charakter orientalnych dywanów z tradycją Kolam.
Kolekcja zrealizowana w sześciu różnych modułach i dwóch wyszukanych kolorach zdobywa nagrodę Archiproducts Design Award 2017.

2017

Marazzi w sercu paryskiej Saint-Germain-des-Prés

Lokal położony na trzech kondygnacjach, mieszczący się pod adresem 63, Boulevard Saint-Germain w V dzielnicy, gdzie dbałość o dorobek kulturowy haussmanowskiej kamienicy łączy się w harmonii z innowacyjnością ceramiki i gresu Marazzi.

2017

Marazzi w Warszawie

Showroom w dzielnicy Ochota – jednej z najdynamiczniej rozwijających się części polskiej stolicy – przestrzeń wystawowa została zaprojektowana tak, aby zaprezentować zwiedzającym liczne rozwiązania dostępne pod kątem materiałów najwyższej jakości i najnowocześniejszej kreatywności marki Marazzi.

2018

The Tile Club w Mediolanie

Grand Carpet i kolekcja Grande w formacie extra large zdobią przestrzeń zaprojektowaną przez Matteo Cibica i Studio Blanco The Tile Club, tj. gentlemen’s club leżący w sercu deptaku San Babila. Ten projekt, zrealizowany z okazji ekspozycji Salone del Mobile, to gratka dla pasjonatów ceramiki.

2018

Cracco in Galleria

Studio Peregalli
Legendarne płytki „z czterema zaokrąglonymi bokami” Triennale, zaprojektowane przez Gio Pontiego i Alberto Rosselliego dla Marazzi, pokrywają 5 kuchni na 5 piętrach restauracji Cracco w Galerii Vittorio Emanuele w Mediolanie.

2018

Nowy Marlit

Nowy Marlit, który powstał z połączenia dwóch istniejących jednostek produkcyjnych, specjalizuje się w produkcji technicznego gresu porcelanowego o wysokiej jakości.  Dzięki liniom produkcyjnym o długości ponad 1,5 km zakład osiąga moce produkcyjne równe blisko 9 milionów m2 rocznie.

2018

Nowe laboratorium Marazzi

Powierzchnia przeznaczona na nowe laboratoria, w tym ponad 3000 m2 powierzchni zadaszonej i 1000 terenu otwartego z
przestronnymi jasnymi przestrzeniami: to miejsce przeznaczone na nowe laboratoria Marazzi, stanowiące świadectwo dorobku kulturowego przedsiębiorstwa, od początku dedykowane badaniom i innowacji.

2019

Marazzi w Lyonie

Showroom przy 117, avenue Jean Jaurès, ma powierzchnię ponad 400 m2 i znajduje się w jednej z najbardziej dynamicznych, ożywionych kulturowo i stylowych dzielnic miasta, w której mieszczą się wszystkie najważniejsze międzynarodowe firmy związane z designem i wyposażeniem wnętrz, a mające swoje oddziały w Lyonie.

2019

Wunderkammer w Mediolanie

Marazzi otwiera nowy salon wystawowy w Mediolanie. Projekt, którego autorami są Antonio Citterio i Patricia Viel, przekształca showroom przy Via Borgogna w gabinet osobliwości kolorów i materiałów.

2019

Corso Trento e Trieste w Lanciano

Nawierzchnia pasażu Corso Trento e Trieste w Lanciano została na nowo zaprojektowana przy użyciu tradycyjnych motywów dekoracyjnych regionu Abruzji, a jej nowa odsłona ma stanowić tło dla życia miejskiego. Do nawierzchni wykorzystano gres porcelanowy Marazzi o podwójnym zasypie SistemN 20 mm w odcieniach Sabbia i Grafite, w formatach specjalnie dostosowanych do planów projektantów.
Projekt studia RicciSpaini Architetti Associati, Arch. Orazio Carpenzano

2019

Uptown

Studio SSA i ZDA
Do elewacji wentylowanych pierwszych rezydencji w dzielnicy UpTown w Mediolanie wybrano nowe płyty z gresu porcelanowego Mystone Ceppo di Gré.
Płytki wykonane w ramach projektu SSA, Scandurra Studio Architettura i Zanetti Design Architettura, są całkowicie bezwęglowe.

2019

Adrian Samson i jego interpretacja Triennale

Adrian Samson, londyński fotograf o międzynarodowej sławie, opracowuje nowy wygląd płytki „z czterema zaokrąglonymi bokami” zaprojektowanej dla Marazzi przez Gio Pontiego i Alberto Rosselliego w 1960 r. „Zakochałem się w kolorach i kształtach tych legendarnych płytek. Miałem wrażenie, że oglądam dzieła sztuki. Nie chcieliśmy dodawać żadnego dodatkowego materiału, a popracować jedynie nad ich formą, ich korpusem, podkreślając ich zmysłowość”.

2019

Powstaje Crogiolo, kolekcja małych formatów Marazzi

Ciepłe materiały. Strukturalne powierzchnie. Produkty, które opowiadają historię.
Nazwa Crogiolo odnosi się do podejścia projektowego, które mocno zaznaczyło się w historii firmy Marazzi. W latach 80., pierwszy obiekt przemysłowy firmy w Sassuolo, pochodzący z lat 30., został przekształcony w centrum badawczo-rozwojowe „Il Crogiolo”. Artyści, architekci, ceramicy i projektanci zostali zachęceni do eksperymentowania z nowymi, kreatywnymi zastosowaniami materiałów ceramicznych, rozpoczynając od badań nad miejscami pamięci, kolorem i efektami materiałowymi.  Obecnie Crogiolo jest synonimem ciągłych badań i innowacji technologicznych Grupy Marazzi, znakiem rozpoznawczym najwyższej jakości i starań w zakresie estetyki, co pozwala na interpretowanie trendów we współczesnym mieszkalnictwie i wyrażanie ich za pomocą przemyślanych, praktycznych i wyjątkowych rozwiązań.

2019

Crogiolo Lume - Archiproducts Design Award

Crogiolo Lume firmy Marazzi, kolekcja, która stanowi nową interpretację gresu i uroku ręcznie wykonywanych cegiełek z majoliką, zdobyła nagrodę dla najlepszego produktu pod względem wzornictwa w kategorii „Finishes” (Wykończenia) w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Archiproducts, społeczność z branży architektury i wzornictwa, która odnotowuje rocznie 46 milionów wizyt, a liczba zarejestrowanych w niej użytkowników wynosi ponad 1,7 miliona.

Centrum stylu

Poszukiwania estetyczne zawsze były mocnym punktem oferty Marazzi.
W rzeczy samej Marazzi była pierwszą firmą, która zrozumiała potrzebę uznania płytki ceramicznej za element wyposażenia i architektury, powierzając twórczą pracę nad jej kształtem wielkim osobowościom świata designu: od momentu nawiązania współpracy z Giò Pontim, dzięki której w 1960 r. powstała płytka „z czterema zaokrąglonymi bokami”, która weszła do historii wzornictwa pod nazwą Triennale, firma Marazzi cały czas angażowała w swoje projekty znane nazwiska, jako pierwsza łącząc swój produkt ze słynnymi markami odzieżowymi (m.in. Biki, Rabanne i Forquet), a także architektonicznymi, oraz inwestowała we własne laboratoria badawcze, aby analizować trendy w różnych krajach i opracowywać unikatowe produkty.

Faza opracowywania koncepcji i wzornictwa produktów jest koordynowana i kierowana przez Centrum Stylu Marazzi. Proces badawczy polega na analizie trendów rynkowych i gustów społecznych, aby zrozumieć oczekiwania konsumentów i przełożyć je na propozycje wzornictwa oraz specyfikacje produktów. Jednocześnie w laboratorium technicy przeprowadzają doświadczenia, przekładając kształty, powierzchnie, kolory i dekoracje na prototyp, który jest testowany, a następnie przekazywany do następnej fazy procesu produkcyjnego.

Badania i rozwój

Od samego początku swojej działalności firma Marazzi przeznacza duże środki na badania i rozwój, opracowując – samodzielnie lub we współpracy z głównymi dostawcami urządzeń i maszyn – technologię niezbędną do jej celów produkcyjnych i zdobywając zaawansowane know-how technologiczne w ramach Grupy.

Korzystanie z „pieców tunelowych” w latach 50., patent na technologię jednokrotnego wypalania „monocottura” w latach 70. (która później stała się najbardziej rozpowszechnionym procesem produkcyjnym na świecie) oraz patent Firestream (na szkliwienie rozżarzonych płytek) w latach 80. to kamienie milowe w historii R&D Marazzi, dziedziny będącej dla firmy absolutnym priorytetem.

Dziś oprócz dziesiątek patentów technologicznych Marazzi ma do dyspozycji wysoko zaawansowane systemy, gwarantujące nie tylko wysoki poziom wydajności i jakości, ale również istotną elastyczność produkcji, co umożliwia jej szybkie dostosowanie do trendów obowiązujących na różnych rynkach.

Marazzi uczestniczy również w projektach opracowywania nowych procesów i technologii we współpracy z głównymi producentami innowacji technologicznych oraz z uniwersytetami i instytutami badawczymi.