Padel Palace – ABKS Break Time

Milan (MI), Włochy

marazzi padel palace 000.jpg

W klubie sportowym z barem typu bistro Padel Palace ceramika znalazła szerokie zastosowanie, od okładzin lad po blaty stołów, od ścian po podłogi, dlatego wyraźnie widać tu, jak różnorodny jest jej charakter i jak różne może ona mieć formaty.

W północno-wschodniej strefie Mediolanu, w dawnej hali przemysłowej, w której produkowano kotły i gdzie znajdował się pchli targ, otwarto Padel Palace, czyli zadaszony klub sportowy zarządzany przez spółkę Alessandra Borghese — Food Media Factory. Projekt zrealizował Alfredo Canelli, który zaprojektował również mediolańską i wenecką restaurację wspomnianego powyżej słynnego szefa kuchni: „to przestrzeń, w której można poczuć wolność, odetchnąć nieco, miło spędzić wolny czas i skorzystać z przystępnej, wysokiej jakości kuchni”, precyzuje architekt. „Naszym założeniem było stworzenie popowej estetyki z myślą o prostym i nieformalnym otoczeniu. Nie ma tu bezpośrednich nawiązań do dyscypliny sportowej, jaką jest padel czy do kolorów strefy sportowej. Chodziło raczej bowiem o zbiorowe poczucie rekreacji oraz ideę powtarzalnych geometrii mogących przywodzić na myśl boiska sportowe. Z marką Marazzi współpracowaliśmy już w przypadku restauracji w Wenecji, gdzie mieliśmy okazję doświadczyć szerokiego zastosowania ceramiki i różnorodności jej formatów oraz kolekcji. Poprzez te projekty pragniemy zwiększyć popularność włoskich produktów o niskim wpływie na środowisko wysokim udziale procentowym materiałów pochodzących z recyklingu. Polegamy więc na takich firmach jak Marazzi, z którymi nasza współpraca przebiega wzorowo i możemy poeksperymentować z ceramiką w przypadku wielu różnych zastosowań”.

Bar na parterze to nieformalny lokal z wielkimi przeszklonymi powierzchniami z widokiem na boiska. Jego centralnym punktem jest duża lada w kształcie litery L, która przypomina tradycyjne lokale z gablotkami z serwowanymi potrawami. W jego części przedniej zastosowano okładzinę z jasnych płytek z kolekcji Crogiolo Confetto w formacie 5 x 15 cm o trójwymiarowej strukturze Savoiardo, która — dzięki padającemu od góry, pod kątem, oświetleniu — tworzy na całej powierzchni grę głębi oraz świateł i cieni. Kontrastuje z nią zastosowana na blacie lady i na znajdujących się zz nią ścianach kolekcja The Top Metal Look w wersji wykończenia Corten (w formatach 160 x 320 cm, 6 mm i 162 x 324 cm, 12 mm), którą wykorzystano także na blatach dopasowanych do ścian stolików.

Schody wyłożone listwami 25 x 150 cm o efekcie drewna Treverkmust prowadzą do bistro ABKS Break Time. „Nie chcieliśmy nawiązywać do industrialnej tożsamości tego miejsca, nie poprzez typową koncepcję 'surowych' przestrzeni z widocznym betonem. Postawiliśmy natomiast na otoczenie o przemyślanej, nieobcesowej elegancji, o którego charakterze świadczą kolory i tekstury materiałów”, dodaje Canelli. Salę wyłożono ciemnym gresem porcelanowym o efekcie betonu (z serii Cementum, 60 x 120 cm), mającym nawiązywać do oryginalnego kontekstu, z którego pozostały industrialne kanały wentylacyjne i wysokie, pasmowe okna. Również na piętrze zastosowano dużą ladę, ale tym razem prostoliniową i wykończoną płytkami w małym formacie Lume z linii Crogiolo, w kolorze różowym, z cieniowaną powierzchnią mającą tworzyć opalizujące efekty świetlne. Tuż za ladą, jako element podkreślający róż okładziny i uwydatniający szare, plamkowate tło blatu (z kolekcji The Top Stone Look w kolorze Gris du Gent), położono kwadratowe płyty Powder Graphite (60 x 60 cm). „Zamierzaliśmy pobawić się nieco efektem strukturalnym, zachowując jednocześnie ogólną prostotę, jaka towarzyszy temu pomieszczeniu”, dodaje Canelli. Całą tę grę powierzchni i barw odtworzono też na blatach stołów.

profesjonalnej kuchni o wyborze decyduje funkcjonalność. Na podłodze umieszczono cechującą się jasnym kolorem, antypoślizgową kolekcję Stream, zainspirowaną kamieniami naturalnymi, łączącą w sobie nutę szlachetności z typową dla produktu ceramicznego praktycznością czyszczenia i higieny.

W łazienkach jedną ze ścian w całości pokryto czarnymi płytkami z kolekcji Lume, tworząc błyszczące tło odbijające padające od góry naturalne światło. Prawdziwym jednak zaskoczeniem jest zastosowanie w wyjątkowo dużej liczbie zabawnych dekorów z kolekcji Crogiolo D_Segni Colore (format 20 x 20 cm), które — choć przypominają tradycyjne płytki cementowe — w tym miejscu stały się kalejdoskopem dekoracyjnych wzorów. „Co ciekawe — ujawnia Canelli — płytki ułożono w pewien kod, a mianowicie świadczą one o punktach zdobytych w finałach i półfinałach ostatnich trzech mistrzostw świata w padlu”.


Ph. Saverio Lombardi Vallauri

Zapoznaj się z kolekcjami projektu