Tile Week pod hasłem technologii i nawiązywania do rzemieślniczego kunsztu

czas trwania czytania minuty

W Sassuolo można było skorzystać z okazji do spotkań w dużych przestrzeniach showroomu i Design Lab firmy Marazzi. Na wystawie pojawiły się główne nowości produktowe wyróżniające się nowo wdrożoną technologią i rzemieślniczym kunsztem, przykłady powrotu do terakoty i nawiązania do wyrobów wykonywanych ręcznie.

W Marazzi ponownie postanowiono zaprezentować trendy i nowości produktowe w siedzibie firmy, gdzie dodatkowo podkreślały je przestronne wnętrza showroomu w Sassuolo (o powierzchni ponad dwóch tysięcy metrów kwadratowych) oraz instalacje, poprzez które jeszcze lepiej można było dostrzec liczne zastosowania ceramiki w środowiskach projektowych oraz niesamowite możliwości związane z układaniem materiału ceramicznego w nawet mocno niespodziewanych kontekstach. Dla klientów i specjalistów z branży przygotowano różne ścieżki, by licznie wypełnili oni siedzibę firmy w dniach od 25 do 29 września i mogli odkryć produkty Marazzi, przeprowadzić rozmowy oraz nawiązać relacje biznesowe. Słowa kluczowe: wdrażanie technologii, rzemieślniczy kunszt i niezbędny zrównoważony rozwój, któremu poświęcono jedną z prelekcji.

Na wystawie w Design Lab zaprezentowano obecne trendy

W dużym pawilonie ze sklepieniem pojawiły się nowości produktowe prezentowane na wielkich okładzinach, zarówno na ścianach, jak i na ekspozycjach poziomych, dzięki czemu można było doświadczyć ich właściwości dotykowych, różnorodności wzorów i różnego sposobu padania światła na powierzchnię. Wystawę otworzyła nowa kolekcja Slow zainspirowana tradycyjną terakotą symulującą ręcznie ubijaną ziemię, z celowymi nieregularnościami na powierzchni i cechująca się drobnymi niedoskonałościami. Efekt miał uwypuklać nawet najdrobniejsze szczegóły, a uzyskano go dzięki Premium Technology 3D Ink — technologii łączącej w perfekcyjny sposób druk cyfrowy ze strukturą danej powierzchni. Wśród dostępnych dekorów były również Rafia, mający przypominać dywan o gładkiej teksturze, a także Tapis — o nieco bardziej strukturalnej powierzchni.

Ofertę o efekcie marmuru poszerzyła kolekcja Fabula w formatach 100 x 100 cm, 60 x 120 cm, 33 x 100 cm i 60 x 60 cm. To propozycja dekorów o stosowanej kolorystyce, od bieli po jasny beż, nawiązująca do słynnych marmurów Statuario, Calacatta i trawertynu. Żyłkowanie jest albo cieniowane albo ton w ton, a podkreślają je właściwości dotykowe materiału, które zastosowano na powierzchni dzięki technologii 3D Ink.

Efekt kamienia, który zyskał swój maksymalny wyraz w kolekcji Mystone Berici, zainspirowany był wapieniem pochodzącym z Vicenzy, a w jego teksturze zastosowano muszelki, mikroskamieliny oraz inne drobne elementy.

Marazzi Crogiolo podkreśla koncepcję wyrobów ręcznych

Wciąż trwają badania nad rzemiosłem przemysłowym, by na nowo odkryć piękno autentycznej ceramiki, kolorowej i ze zdobieniami, w kolekcjach mających przypominać wyroby ręczne. Linia Crogiolo wzbogaciła się o kolekcję ArtCraft, zainspirowaną strukturalnym charakterem tradycyjnej terakoty, w którym przewidziano powrót do śladu człowieka, o czym ma świadczyć nieregularne cieniowanie wzdłuż krawędzi, celowo nierówno rozprowadzony materiał oraz typowe dla noża cięcie w spoinach. Tekstura jest piaszczysta, a efekt jest różny w zależności od poszczególnych formatów, obejmujących m.in sześciokąt.

Natomiast poprzez kolekcję Luz oddano hołd pełnym kolorom, tak żywym, iż przestrzenie, w których są stosowane, aż „tętnią życiem”. Szkliwa o bardzo błyszczącej powłoce w dziesięciu kolorach podkreślają m.in. nieco nierówne krawędzie dłuższych boków oraz nowy, węższy prostokątny format 5,3 x 30 cm.

Frammento: połączenie przeszłości ze sztuczną inteligencją

Frammento to pierwsza kolekcja w historii ceramiki przemysłowej, która stanowi nową interpretację weneckiego lastryko zaprojektowaną z zastosowaniem sztucznej inteligencji generującej niezwykłe kolory i formy wykończenia, niedostrzegalne, a jakże nietypowe w stosunku do tradycyjnego produktu oryginalnego. Grafikę produktu opracowano z zastosowaniem opatentowanej technologii DDGAN, która pozwala na przeprowadzenie analizy materiału odniesienia, oddanie jego cech szczególnych i wygenerowanie, właśnie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przetworzonych obrazów, zupełnie nowych, choć zgodnych z tradycyjnym lastryko. Przewidziano trzy formaty: 120 x 120 cm, 60 x 120 cm i 60 x 60 cm.